Comunicate de presa

 

 

 

Conformarea la cerințele operaționale de siguranță și securitate aeroportuară a Aeroportului Tuzla

un proiect european implementat cu succes

REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. – aeroport Tuzla a finalizat implementarea proiectului ”Conformarea Aeroportului Tuzla, județul Constanța, la cerințele operaționale de siguranță și securitate aeroportuară”, cod SMIS 158405, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), Axa Prioritară 2: ”Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”, Obiectiv specific 2.3 – Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor.

Cu o valoarea totală de: 8.207.955,88 lei, din care valoarea asistenței financiare nerambursabile a fost de 6.622.910,28 lei, proiectul a vizat creșterea nivelului de securitate și siguranță al pasagerilor pe Aeroport Tuzla.

In acest scop s-au achizitionat dotarile necesare unei desfasurari in foarte bune conditii a activitatii aeroportuare: o autospeciala (pompiera), un sistem de comunicații SOL-SOL pentru serviciile SSI și de securitate aeroportuară, un punct mobil de comanda SSI, un sistem de management al comunicatiilor VCS pentru controlul traficului aerian, un sistem de monitorizare trafic aerian ADS-B, un echipament de control de securitate pentru scanarea bagajelor de cabina, un detector de urme de explozibil ETD si un aparat de detecție a surselor de radiații.

Aceste echipamente concura la atingerea obiectivelor specifice: reducerea timpului de intervenție în situații de urgență a pompierilor și pentru salvare aeroportuară, creșterea siguranței utilizatorilor serviciilor aeroportuare, creșterea gradului de detectare a urmelor de explozibili și surse de radiații în bagajele pasagerilor, creșterea vitezei de verificare a bagajelor, reducerea timpului de așteptare pentru pasageri.

Derulat in doar 6 luni, intre 09.06.2023 si 31.12.2023, proiectul implementat de REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. – aeroport Tuzla răspunde Obiectivului Specific 2.3 – Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor, aferent Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 Axa 2.

 

 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - DREPT LA REPLICĂ PENTRU:



Notă: Răspundem printr-un singur comunicat materialelor difuzate în presă, deoarece acestea repetă nu doar aceleaşi informaţii eronate, ci şi paragrafe intregi, deşi au autori diferiţi.

1. Despre Code-share

Code-share este termenul care descrie o relaţie comercială banală, comună şi cvasiextinsă în industria aeronautică prin care două sau mai multe companii aeriene publică și comercializează același zbor ca parte a orarului sau programului lor publicat. Aceste contracte au scopul de a permite extinderea reţelei de servicii şi distribuţie a participanţilor.

Spre exemplificare, Tarom are încheiate astfel de parteneriate cu Aegean, AirFrance, AirSerbia, ITA Airways, Brussels Airlines, BulgariaAir, Czech Airlines, KLM Royal Dutch airlines, Middle East Airlines (ME), Royal Jordanian Airlines (RJ), Turkish Airlines (TK).

De asemenea, Blue Air are un angajament de code-share cu AirConnect şi cu Flex Flight (W2).

Majoritatea companiilor aeriene majore au contracte de tip code-share cu alte companii aeriene.


2. Despre suspiciunea că AirConnect preia BlueAir

Nu există nicio suprapunere de servicii între AirConnect şi BlueAir, cele două companii având nişe de piaţă diferite şi complementare (cu alte cuvinte, se pot doar ajuta, nu pot rivaliza): prima utilizează ATR-72 pe serviciile regionale și de tip navetă, pe când cea de-a doua operează 18 Boeing 737, seriile 737-300, 737-500 si 737-800. Pe scurt, e ca şi când ai spune că un buldoexcavator fură piaţa unei maşini de pompieri.

Codeshare-ul BlueAir - AirConnect ajută BlueAir, care estimează să realizeze economii de costuri și raționalizări de peste 15-20% în cadrul cooperării – chestiune menită să contribuie la salvarea companiei, nu la distrugerea sa. Evident, ajută şi Air Connect, care, fiind nou pe piaţă, doreşte să îşi crească vânzarile.

Materialele din presă, neargumentate şi eronate, aduc prejudicii directe intereselor comerciale ale celor două companii.


3. Despre despăgubirea de 62 mil euro acordată Blue Air

Tarom si Blue Air au beneficiat împreună de ajutor de stat pentru pierderile din perioada pandemiei Covid, în baza aceleiaşi Ordonanţe - nr. 139 din 19 august 2020, ajutor cuantificat în baza aceleiaşi grile de evaluare şi avizat şi monitorizat de Comisia Europeană.

Fireşte, Aegean, AirFrance, AirSerbia, ITA Airways, Brussels Airlines, BulgariaAir, Czech Airlines, KLM Royal Dutch airlines, Middle East Airlines (ME), Royal Jordanian Airlines (RJ), Turkish Airlines (TK), Flex Flight (W2) şi, în mod logic, nici AirConnect nu sunt în niciun fel beneficiarii acestor ajutoare. Ajutoarele de stat nu sunt transmisibile şi prin niciun mijloc nu pot fi oferite, printr-un act de voinţă, de o companie altei companii. Air Connect a fost înfiinţată abia în octombrie 2021. Afirmaţiile pur speculative prin care se induce ideea că sumele primite cu titlu de ajutor de stat de către Blue Air profită companiei Air Connect (deşi Blue Air a primit ajutor de stat de 62 milioane euro, este totuşi în pierdere) nu sunt susţinute de dovezi corespunzătoare. Astfel de dovezi ar fi fost absolut necesare având în vedere natura afirmaţiilor, acestea nereprezentând judecăţi de valoare, ci fapte/acţiuni concrete cu valoare juridică. Or, autoritatea în măsură să stabilească modul de utilizare şi gestionarea ajutorului de stat este Consiliul Concurenţei, însă textele publicate, fără doar şi poate, nu au ca fundament o dovadă din care să reiasă că există cel puţin suspiciunea Consiliului Concurenţei cu privire la utilizarea ajutorului de stat.


4. Despre Dorin Ivaşcu – care “controlează” RAS Tuzla

Dorin Ivaşcu nu “controlează” Aeroportul Tuzla, ci una dintre firmele pe care le deţine este acţionară în Regional Air Services - Aeroport Tuzla. Dorin Ivaşcu este doar investitor la Aeroportul Tuzla, nefiind nici măcar administrator al firmei.

Termenul de “control” sugerează un senzaţional care nu există. Este vorba despre un banal acţionariat. 


5. Despre Tuzla şi Tanzania

Nu există nicio legătură între Regional Air Services – Aeroport Tuzla şi nicio firmă din Tanzania. Nici între Dorin Ivaşcu sau Adrian Vasilache sau firmele lor şi orice firmă din Tanzania. 

Regional Air Services este un nume comun şi mai există firme cu acelaşi nume în SUA, la Atlanta şi Nevada, precum şi în Quebec, Canada. Nici măcar cu acelea nu există nicio legătură. 


6. Despre vama-graniţă la Aeroportul Tuzla

Regional Air Services – Aeroport Tuzla a parcurs demersul legal şi legitim de înfiinţare a unui punct de vamă-graniţă pentru Aeroportul din Tuzla în anul 2013, ca urmare a cerinţelor pieţei, și de atunci a fost auditat și verificat repetitiv și niciodată nu a fost găsit niciun viciu, procedura reluându-se exclusiv birocratic. Mai mult prin documente oficiale emise de către autorităţi (Raport emis de comisia interministerială numită conform legii) s-a stabilit că Aeroportul Tuzla îndeplineşte cerinţele necesare certificării ca aeroport deschis traficului internaţional, ceea ce implică în mod obligatoriu, conform reglementărilor, necesitatea punctului de trecere a frontierei şi a biroului vamal.

Considerăm că aceste materialele de presă, neargumentate şi eronate, aduc prejudicii directe intereselor comerciale ale Aeroportului Tuzla în legătură cu înfiinţarea punctului de vamă-graniţă şi apelăm la jurnaliştii implicaţi să dea dovadă de etică şi responsabilitate atunci când iniţiază astfel de demersuri, să conştientizeze şi să îşi asume consecinţele. 


7. Despre statutul Aeroportului Tuzla

Atunci când scrieţi despre Regional Air Services – Aeroport Tuzla, o faceţi în legătură cu aeroportul care a ocupat mai mult de un deceniu locul 2, după Otopeni, ca număr de mişcări de aeronave. 

După pandemie, în condiţiile în care este singurul aeroport care nu a beneficiat de ajutor de stat, ocupă “doar” locul 3. 

în consecinţă, vă rugăm să vă adresaţi cu respectul cuvenit şi să nu mai ilustraţi ştirile cu imagini vechi de mai bine de 10 ani, de când aeroportul era doar o ruină şi doar ce fusese cumpărat. 

în urma investiţiilor de care a beneficiat, Tuzla este, în prezent, un paradis al aviaţiei mici. Starea lui actuală nu se datorează niciunei finanţări de la stat, ci exclusiv investitorilor şi managementului propriu. 

Vă putem furniza oricând imagini, la cerere. 


8. Despre calomniile la adresa dlui Dorin Ivaşcu şi calitatea de turnător

Niciunul dintre jurnaliştii implicaţi în această campanie de defăimare nu a adus vreo dovadă în sprijinul afirmaţiilor şi nu a cerut punct de vedere dlui Dorin Ivaşcu. Menţionăm că există o adeverinţă eliberată de CNSAS cu nr. DJ / 1289 / 04.07.13 care atestă faptul că Dorin Ivaşcu nu a fost colaborator al Securităţii. Mai mult decât atât, a fost urmărit de Securitate şi privat de dreptul de a ieşi din ţară de două ori – tocmai pentru refuzul său de a colabora.


Consideraţii generale, de final:

Legătura cu Tanzania a mai fost făcută în cadrul unei campanii denigratoare similare, într-o perioadă în care, ca şi acum, interesele comerciale ale Regional Air Services se suprapuneau intereselor altei companii private.

Demonizarea lui Dorin Ivaşcu este, de asemenea, o reluare a acelei istorii.

Chestionarea conspiraţionistă a demersului absolut banal de înfiinţare a unui punct de vamă-graniţă este, de asemenea, o reeditare. 

Constatăm cu tristeţe, că, uneori, o anumită parte a presei publică materiale nedocumentate şi nu cere punct de vedere celor implicaţi. Că, uneori, este implicată în bătălii care vizează interese comerciale şi că încearcă un rol activ în promovarea acestora.

Regional Air Services nu a plătit şi nu plăteşte presa sau agenţii de PR pentru a-şi promova interesele şi a-şi denigra adversarii. Dacă vreţi să publicaţi acest comunicat, sunteţi liber să o faceţi. Dacă nu, nu. 

Dacă doriţi informaţii, ne puteţi contacta la: office@regional-air.ro 

 

 

 

 

Lansarea proiectului: ”MODERNIZAREA ȘI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII AEROPORTUARE LA AEROPORT TUZLA”

S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. în calitate de Beneficiar, implementează proiectul ”MODERNIZAREA ȘI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII AEROPORTUARE LA AEROPORT TUZLA”, cod SMIS 2014+ 130497, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), Axa Prioritară 2: ”Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”, Obiectiv specific 2.3 – Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor.

Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport.

Valoarea totală a proiectului este de 83.130.756,13 lei, din care valoarea asistenței financiare nerambursabile este de 68.041.237,63 lei.

Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Tuzla, însoțită de măsuri de protecția mediului și reducerea impactului negativ asupra mediului (montarea de separatoare de hidrocarburi, balizaj cu lămpi solare, măsuri de aducere a terenului la starea inițială după finalizarea lucrărilor), contribuind la creșterea numărului pasagerilor tranzitaţi cu minim 24.000 de persoane față de anul anterior depunerii proiectului de investiții, în termen de maxim 5 ani de la finalizarea implementării proiectului.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Amenajarea suprafeţei de mişcare aeroportuară (amenajarea pistei de decolare-aterizare 04-22 cu lungimea de 900 m, respectiv amenajarea pistei de decolare-aterizare 16-34 cu lungimea de 420 m, realizarea platformelor de întoarcere pe pistă, realizarea căilor de rulare TWY A, TWY B, TWY C şi TWY D pentru deplasarea operativă a avioanelor spre şi dinspre pistele de decolare-aterizare, amenajarea benzii de siguranţă a pistei, a ariei de siguranţă şi a benzilor căilor de rulare, realizarea platformei de îmbarcare-debarcare pentru asigurarea circulaţiei şi staţionării avioanelor în condiţii de siguranţă) în vederea îndeplinirii cerinţelor de siguranţă şi securitate pe Aeroportul Tuzla, în conformitate cu normativele naţionale şi internaţionale.

2. Realizarea sistemului de canalizare pluvială aferentă suprafeţelor de mişcare aeroportuară, preluarea apelor meteorice prin intermediul unor guri de scurgere cu grătare şi transmise către colectoarele reţelei de canalizare.

3. Realizarea instalaţiei de balizaj luminos pentru operarea pe timp de noapte şi în condiţii de vizibilitate redusă.

4. Construirea drumului perimetral în incinta aeroportului, cu suprafaţa de 15.521 mp, care să asigure siguranţa şi securitatea traficului aerian pentru intervenţia rapidă împotriva animalelor sau a persoanelor neautorizate care se află în zona de securitate cu acces restricţionat şi/sau în zona de operaţiuni aeriene.

5. Construirea gardului perimetral de securitate, cu lungimea de 3742 ml, pentru împiedicarea pătrunderii neautorizate a animalelor sau persoanelor în zona de securitate cu acces restricţionat şi/sau în zona de operaţiuni aeriene, care să asigure siguranţa şi securitatea traficului aerian.

6. Realizarea unui sistem de supraveghere cu televiziune în circuit închis (T.V.C.I.) pentru monitorizarea operaţiunilor aeriene, supravegherea zonelor de interes privind operaţiunile aeriene şi deservire la sol a aeronavelor, pentru identificarea rapidă a animalelor, păsărilor sau persoanelor neautorizate care se află în zona de securitate cu acces restricţionat şi/sau în zona de operaţiuni aeriene, care să asigure siguranţa şi securitatea traficului aerian.

7. Construirea unui turn de control şi anexele aferente, cu suprafaţa desfaşurată de 139,32 mp, pentru asigurarea securităţii şi siguranţei traficului aerian cu respectarea cerinţelor normativelor naţionale şi internaţionale.

Perioada de implementare a proiectului este de 67 luni, respectiv de la data 01.03.2018 până la data 30.09.2023.

Informaţii suplimentare se pot obţine la: Persoană de contact, Cristina Mitchievici, tel. 0241.733.450, e-mail: infrastructura@regional-air.ro.

Pentru informații detaliate despre celelate programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro.

  

  

Aeroportul Tuzla - jumătate de secol de activitate

Este jubileu la Tuzla.

Reprezentanţii Aeroportului Internaţional Tuzla aniversează, alături de iubitorii şi veteranii aviaţiei, 50 de ani de la prima misiune de zbor realizată aici de piloţii AVIASAN, pe 27 martie 1967.

Ediţia de anul acesta a spectacolului de acrobaţie aeriană Aeromania va fi, la rândul său, un tribut adus acestor predecesori.

AVIASAN a fost înfiinţat în 1958, la Constanţa. Din 1967, Tuzla a devenit pentru acesta locul în care a desfăşurat o activitate uluitoare şi în care şi-a câştigat statutul de vârf de lance al aviaţiei sanitare româneşti.

În primul an doar, piloţii de la Tuzla au zburat 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole.

Din februarie 1982 până în 1997, din AVIASAN a rămas activă doar Aviaţia Utilitară, care a pierdut încet teren odată cu declinul activitaţii agricole din perioada post-decembristă.

La Regional Air Services – Aeroport Internaţional Tuzla sunt şi astăzi angajaţi din anii AVIASAN, oameni care au fost aici din prima zi, de la inaugurare şi care sunt o mărturie a istoriei şi evoluţiei acestui loc. Emoţia lor este molipsitoare, dovadă fiind răspunsul Dlui Sava Badea, 70 de ani, rugat de un jurnalist să relateze ceva “Despre istoria Aeroportului Tuzla? Păi… eu sunt parte din istoria aeroportului Tuzla!” El este doar unul dintre cei care işi amintesc oameni, întâmplări, situaţii şi care pot fi intervievaţi în cadrul evenimentului aniversar programat pentru sfârşitul lunii martie la aeroport.

Tuzla în prezent

În iunie 1999, aerodromul aflat în ruină este cumpărat de REGIONAL AIR SERVICES care devine primul (şi multă vreme singurul) aeroport privat din România.

“Sunt inginer de aeronave şi, deşi în 1999 aveam o afacere prosperă în alt domeniu, nu mă simţeam împlinit profesional. Visam să zbor şi să ajut oamenii să zboare.  Când am investit aici, toată lumea a pariat că vreau să construiesc hale pentru comerţ  en-gros – erau la modă atunci - iar aviaţia generală era în ruină nu doar la Tuzla, ci cam peste tot în ţară. În mod cert nu era o afacere. Şi nici pentru mine nu a fost o afacere, a fost o iniţiativă ivită din pasiune şi, la început, dintr-un pic de nebunie. Am venit la Tuzla şi în prima zi am filmat fiecare colţişor din această proprietate. Şi acum când revăd acest film mă mir: ţin foarte clar minte că, plimbându-mă prin clădirile delabrate şi hangarul ruginit, eu vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul, nu cu ochii, că aici, într-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis şi a devenit o afacere pe parcurs, mult mai târziu, pentru că aveam o responsabilitate faţă de angajaţi şi pentru că îmi doream foarte mult să văd aeronavele zburând, nu să le admir la sol. Regional Air Services este o afacere nascută dintr-o pasiune, nu invers - şi am căutat să-mi apropii şi să lucrez cu oameni care gândesc la fel ca mine” - povesteşte Adrian Vasilache, directorul general Regional Air Services.

Din 1999, Tuzla este “acasă” pentru Regional Air Services (RAS). Compania nu are şi nu a avut niciun punct de lucru în afara României şi a operat continuu pe Aeroportul Tuzla, pe care l-a extins şi modernizat fără ajutoare de stat, fără fonduri europene sau alte forme de sprijin guvernamental – investind continuu profitul, accesând credite bancare şi urmărind asiduu alinierea la standardele internaţionale.

Regional Air Services este acum liderul de piaţă în aviaţia generală din România, operatorul privat cu cea mai extinsă gamă de servicii şi, în multe cazuri, chiar singurul furnizor autorizat.


CENTENAR TUDOR GRECEANU, aviatorul-erou care a dat numele Școlii de zbor de la Tuzla

Pe 13 mai 2017, se împlinesc 100 de ani de la nașterea aviatorului de elită Tudor Greceanu, în a cărui memorie a fost denumită anul acesta Școala de zbor de la Tuzla.

Pentru a marca momentul istoric, la inițiativa Regional Air Services (RAS) au fost create o insignă, dar si o ștampilă aniversară cu care se va marca toată corespondența trimisă la sfârșitul acestei săptămâni de la Oficiul Poștal Tuzla. În plus, 1000 de cărți poștale dedicate centenarului Tudor Greceanu sunt puse la dispoziție de către RAS la Oficiile Poștale din proximitatea Aeroportului (Tuzla, Eforie Nord, Eforie Sud, 23 August, Costinești, Neptun, Mangalia 1), pentru a fi folosite gratuit.

“Îmi doresc ca absolvenţii Regional Air School să plece de la Tuzla nu doar cu o licenţă, ci şi cu un model şi am ales ca acest model să fie Tudor Greceanu. De asemenea, mă preocupă ca figurile emblematice pentru aviaţie să fie mai bine alese şi mai bine promovate, iar cultura aeronautică să nu mai fie doar un privilegiu al celor care îşi permit să urmeze cursuri de zbor sau al culturii organizaţiei Regional Air Services (RAS) – ci al tuturor tinerilor care caută repere morale solide şi certe. De aceea, întregul an 2017 va sta sub semnul împlinirii a 50 de ani de la primul zbor pe aerodromul Tuzla și a 100 de ani de la nașterea lui Tudor Greceanu”, declară Adrian Vasilache, General Manager al Regional Air Services – Aeroport Tuzla

Tudor Greceanu este o figură emblematică a aviației românești, atât prin performanțele și exigența profesională, dar și prin caracterul si destinul său.

Greceanu a luptat atât pe frontul de Est, cât și pe frontul de Vest si a obținut medalia pentru 800 de misiuni executate în teritoriul inamic, la care se adaugă Virtutea aeronautică în grad de ofițer cu cunună de frunze de stejar, acordată doar de patru ori până la el, apoi ordinul Mihai Viteazul, Crucea de fier cls. I, Crucea de fier cls. II, Steaua României în grad de cavaler, Coroana României în grad de ofițer, Virtutea aeronautică în grad de cavaler cu două barete, Virtutea aeronautică, Crucea de aur etc.

În 1940, Tudor Greceanu realiza performanța unică printre colegii săi de la școala de piloți de vânătoare de a obține șapte brevete, unul după altul: brevetul de pilot de vânătoare, brevetul de instructor de zbor, brevetul de pilot de bimotoare, brevetul de înaltă acrobație, brevetul de zbor de noapte, brevetul de zbor fără vizibilitate la școala de perfecționare de la Buzău și ulterior la Ghimbav. Profesionismul lui Tudor Greceanu i-a devenit o profesiune de credință sau cu propriile sale cuvinte, cele ale unui pilot de vânătoare cu peste 1000 de misiuni: ”Nu mi-am pierdut niciodata vreun coechipier, n-am pierdut niciodata vreun avion de sub protectie și n-am rupt niciodată nici macar vreun cauciuc. Mi-am facut meseria”

În ciuda acestor realități, Tudor Greceanu a petrecut o lungă perioadă de detenție în închisorile comuniste (nu mai puțin de 16 ani) și a fost condamnat la moarte. În cele din urmă, pedeapsa a fost comutată la închisoare pe viață. În timpul anchetelor a fost ținut 48 de ore cu picioarele îngropate până la genunchi într-un bloc de gheață. Ca urmare a acestei torturi picioarele i-au fost ulterior amputate. A ieșit din închisoare în 1964 când toți deținuții politici au fost eliberați. Lui Tudor Greceanu, închisoarea i-a avariat organismul, dar nu i-a îngenuncheat spiritul.

Personalitatea pilotului Tudor Greceanu stă sub semnul excelenței: mai durabil decât orice aparat de zbor, este renumele pilotului care-l pilotează, mai durabil decât omul, este modelul exemplar pe care-l oferă generațiilor viitoare. Școala de zbor de la Tuzla prin numele lui Tudor Greceanu asumă astăzi un astfel de model.

ȘCOALA DE ZBOR “TUDOR GRECEANU” de la Tuzla este una dintre primele școli private de zbor din România și susține cursuri pentru obținerea licențelor de pilotaj pentru avion și elicopter:

PPL - Private Pilot Licence (nivel basic, permite operarea pe o aeronavă monomotor în interes propriu sau privat; nu permite operațiuni de natură comercială)

CPL – Commercial Pilot Licence (nivel profesional, permite operarea unei aeronave în scop comercial în calitate de pilot-comandant pentru aeronave cu mai puțin de 19 locuri sau co-pilot pentru aeronave de transport aerian public sau pilot pe aeronave destinate lucrului aerian - aerofotogrametrie, agricultură, agrement, aero-taxi)

ATPL – Airline Transport Pilot Licence (nivel profesional superior, permite operarea în scopuri comeciale în calitate de pilot comandant pe aeronave de linie în cadrul unor operatori aerieni specializați pentru transport aerian public de pasageri, marfă și poștă)

Flota Școlii este formată din:
Diamond DA-20 Katana, VFR, SEP(L)/SPA
Diamond DA-40 TDI, IFR, G1000, SEP(L)/SPA
Diamond DA-42, IFR, G1000, MEP(L)/SPA
Cabri G2 certificat EASA CS-27 si FAR-27 - pentru PPL(H)
Simulatorul de instruire FNPT II

Investiție în viitor

Absolvenții Școlii de zbor Tudor Greceanu de la Tuzla sunt acceptați în programele de evaluare și training superior (pentru aeronave de linie) ale unora dintre cele mai mari companii aeriene cu scopul de a deveni piloți comerciali (junior first officer). Cursurile Școlii de Zbor de la Tuzla sunt la cele mai înalte standarde în conformitate cu reglementarile Europene și internaționale, ceea ce a condus la acceptarea organizației RAS ca furnizor de forță de muncă profesională și înalt calificată.

REGIONAL AIR SERVICES - Aeroport Internațional Tuzla (RAS) este compania care a preluat în 1999 aeroportul în ruină şi l-a dus pe locul doi după Otopeni în clasamentul mişcărilor de aeronave în 2016. Astăzi este liderul de piață în aviația generală din România, cu o activitate de 18 ani în domeniu. La Tuzla există una dintre primele școli private de aviație din România – atât pentru pregătirea piloților de elicopter, cât și de avion și prima școală de parașutism. Tot aici funcționează prima școală pentru supraviețuirea pe mare acreditată OPITO din Europa Centrală și de Est.

RAS este organizatorul celui mai faimos show aerian privat, AEROMANIA, ajuns anul acesta la a 11-a ediție și prima și singura companie aeriană care a organizat o cursă cu avionul (București – litoral) în rețeaua Uber.

Din anul 2013, Aeroportul Internațional Tuzla este deschis traficului internațional, printr-un terminal de îmbarcări realizat la standarde Schengen.


Aeroportul Tuzla, locul 2 național după Otopeni în topul mișcărilor de aeronave în 2016!

În ultimii ani, Aeroportul Internațional Tuzla a avut o evoluție impresionantă, confirmată prin ascensiunea constantă în clasamentul aeroporturilor din România.

Conform datelor oficiale ale Asociației Aeroporturilor din România, în 2016, Tuzla a reușit să se claseze pe locul 2 după Otopeni în topul național în ceea ce privește mișcările de aeronave, contrazicând din nou, flagrant, percepția greșită a unui aeroport „care contează mai puțin” sau „mai puțin important” și poziționându-se, meritoriu, înaintea unor aeroporturi mari și care, spre deosebire de Tuzla, au fost sprijinite cu fonduri europene - cum sunt Cluj, Timișoara, Băneasa, Iași, Sibiu.

Cu 22.000 de decolări și aterizări în 2016, aeroportul Tuzla înregistrează o performanță uriașă – în condițiile în care numărul de mișcări este una dintre cele mai importante unități de măsură pentru munca depusă de un aeroport, un indicator cert al volumului activității curente și al gradului de utilizare a infrastructurii, numărul de mișcări de aeronave de anul trecut fiind mai mare cu 230% față de 2015. Poziția ocupată validează încă o dată Tuzla ca „cel mai dinamic aeroport din Romania”, așa cum a fost premiat, încă din 2009, de AIRPORT FORUM – o publicație a Ministerului Transporturilor.

„Locul 2 după Otopeni în privința mișcărilor de aeronave este pentru Tuzla și, de fapt, pentru orice aeroport din topul național, o adevărată performanță. Pe noi ne bucură că am obținut acest rezultat chiar în anul în care se implinesc 50 de ani de la prima misiune de zbor pe baza Tuzla – realizată de către piloții AVIASAN. Este modul nostru de a continua traditia și prestigiul AVIASAN. Ne onorează și ne motivează să continuăm în aceeași direcție” - a declarat Adrian Vasilache, directorul general al Regional Air Services.

Aeroportul Tuzla, operat de Regional Air Services (RAS) din 1999, este singurul dintre cele listate care mai are încă piste de iarbă și singurul care nu a accesat vreodată fonduri europene și nu a beneficiat de nicio formă de sprijin din partea Statului (ajutoare de stat - scutiri de taxe, fonduri europene etc), fiind, dimpotrivă, adeseori pus în situații dezavantajoase.

Rezultatele pozitive sunt datorate în special gestiunii 100% private, caz unic în țara noastră.

De-a lungul anilor, RAS Tuzla a înregistrat creștere constantă, planificată, predictibilă și organică, fără salturi sau căderi bruște - tipice doar acelor companii care există datorită contractelor “surpriză”.

În ceea ce privește traficul de pasageri, aeroportul din sudul litoralului a înregistrat 15.288 de pasageri transportați, o cifră inferioară celei de anul trecut, dar, în egală măsură, meritorie – pentru că depășește aeroporturile Băneasa și Tulcea – cu piste betonate și incurajate prin politicile publice ale Statului.

Dinamica traficului de pasageri la Tuzla este influențată, din păcate, într-o măsură foarte mare de infrastructură. În prezent, din cauza refuzurilor nejustificate de pană acum de a-i fi încredințate fonduri europene pentru extindere și modernizare, activitatea RAS se rezumă încă la zboruri cu număr redus de pasageri/cursă, compania oferind următoarele servicii: misiuni de transport de pasageri și mărfuri la destinații interne și externe cu avioane mici și medii și cu elicoptere până la clasa A de performanță - inclusiv la și de la platformele marine, școală de zbor (avion / elicopter), transport aerian medicalizat (avioane / elicoptere), parașutism (școală / agrement), zbor de agrement / airtaxi, publicitate aeriană, supraveghere aero de obiective terestre, fotografiere și filmare aeriană, zboruri utilitare în agricultură.

„Modernizat exclusiv din bugete proprii și fără vreun ajutor din partea Statului, Aeroportul Tuzla înregistrează an de an rezultate remarcabile. Acestea, împreună cu poziția geografică favorabilă în sudul litoralului românesc și foarte aproape de linia țărmului, dar și de platformele continentale de explorări maritime și de Bulgaria reprezintă atuuri pentru implicarea companiei în strategiile pentru dezvoltarea regională. RAS Tuzla demonstrează că este un partener de încredere”, asigură Mugurel Toma – Director Aeroport.

REGIONAL AIR SERVICES - Aeroport Internațional Tuzla este liderul de piață în aviația generală din România, cu o activitate de 18 ani in domeniu.

Aeroportul Tuzla este:

 

TUZLA: PRIMUL SERVICIU INTEGRAT AERO-NAVAL DE CĂUTARE ŞI SALVARE din ROMÂNIA

Primul serviciu integrat (aero-naval) profesionist de căutare-salvare din România – organizat sub forma de parteneriat între o entitate publică şi una privată – a fost definitivat şi lansat zilele acestea la Tuzla.
Este totodată primul serviciu român care corespunde standardelor internaţionale din ANEXA 12 ICAO şi ICAO – Doc. 7030, dar şi standardelor OGP.

Regional Air Services şi ARSVOM (Agenţia Română pentru Salvarea de Vieţi Omeneşti pe Mare) au parcurs antrenamentele de perfecţionare aferente operaţiunilor de salvare pe mare HHO (helicopter hoist operator)/ SAR sub exigenta evaluare a prestigioasei firme germane Heli Rescue Consult – o companie cu tradiţie în pregătirea personalului specializat şi cu un portofoliu internaţional impresionant.

Cei doi instructori sunt Werner Greipll – un recordman al salvărilor în condiţii dificile, atât pe uscat cât şi pe mare, cu mult peste 5.000 de trolieri la activ şi Herbert Graser - fost pilot de încercare Airbus.

Pe parcursul antrenamentelor recurente finale, care au durat mai bine de două săptămâni, s-au realizat numeroase exerciţii cu grade diferite de dificultate, de la recuperări şi salvări de pe nave mari cum sunt cele de pe ALCOR – o navă aparţinând unui operator privat şi contractată de către Petrom în acest scop, la ambarcaţiuni din ce in ce mai mici şi ajungând până la plute de salvare pentru o singură persoană şi la salvarea din apă a victimelor ce plutesc doar cu vesta de salvare.

Un aspect remarcabil legat de acest demers este faptul că, deşi respectă un standard de lucru net superior celui impus de autorităţile de reglementare române, conformându-se inclusiv cerinţelor organizaţiilor industriei de petrol (OGP), atât de interesate la rândul lor de existenţa unui astfel de serviciu, nu s-au folosit resurse bugetare publice.

Un alt fapt meritoriu este că această iniţiativă este singura de acest fel din România care nu ignoră standardele de lucru adoptate pretutindeni în lume. Acordul între RAS şi ARSVOM pune bazele primului sistem integrat naval şi aerian de salvare pe mare şi descrie la nivel de detaliu procedurile de lucru, proceduri care permit armonizarea nu doar cu legislaţia internaţională, ci şi cu orice altă entitate activă în domeniul SAR din străinătate. Pentru că este necesar un limbaj comun, un limbaj internaţional şi nu un “argou românesc” în SAR, Statul va trebui să facă minimul efort de a permite şi încuraja accesul în sistemul public de alertare şi de a crea o entitate de coordonare unică şi independentă atât de domeniul politic, cât şi de interesele financiare obscure. Este necesară apariţia unei entităţi de coordonare compatibile cu cele active internaţional şi care să asigure cu maximum de eficienţă, dar şi cu maximum de transparenţă gestionarea resurselor şi intervenţia rapidă. Acest lucru nu se întâmplă acum, legislaţia românească fiind învechită şi contradictorie, pe alocuri chiar neconformă celei internaţionale – ceea ce se reflectă în ruşinoasa rată de eşec a sistemului actual de căutare-salvare.

Reforma serviciului de căutare-salvare este una dintre măsurile necesare în viitorul apropiat pentru garantarea drepturilor cetăţenilor şi pentru asigurarea unui climat de siguranţă în spaţiul economic românesc – în special în mediul offshore – unde există numeroşi operatori mari precum OMV Petrom, care solicită acest lucru. În acelasi timp, SAR are importanţă strategică pentru atragerea investitorilor în zone cu potenţial de risc, care au alte exigenţe atunci când îşi aleg spaţiul de lucru.

Atât RAS cât şi ARSVOM se pun la dispoziţia unui astfel de sistem – în conformitate cu pregătirea şi specializarea lor – acum dusă la cel mai înalt nivel din România.

Este în tradiţia RAS să aspire să fie unul dintre prestatorii de servicii de căutare şi salvare, fiind succesorul AVIASAN – care are în palmares astfel de misiuni încă din 1967, cu 50 de ani în urmă. În plus, compania de la Tuzla deţine în prezent recordul naţional în activitatea cu elicoptere – gestionând aproape 80% din activitatea înregistrată la nivelul întregii ţări.
În acest sens, Regional Air Services pregăteşte noi investiţii majore, de ordinul zecilor de milioane de euro, pentru extinderea flotei pentru SAR.

Presa este binevenită la Aeroportul Internaţional Tuzla mâine, 14 iulie 2016, interviurile fiind posibile între orele 10.00-11.00 - în pauza antrenamentelor.

 

CUM A FOST AEROMANIA 2016?

Cea mai scurtă și cuprinzătoare evaluare a ediției aniversare Aeromania 10 ani este: “despre Aeromania vorbește toată lumea”.

Da, Aeromania este nelipsită din jurnalele de știri ale televiziunilor, din paginile ziarelor și ale revistelor în varianta print sau online, din discuțiile de pe forumuri și bloguri, din toată social media. De ce este relevant? Pentru că Aeromania este un eveniment organizat din fonduri exclusiv private. Sunt prea puține evenimente în România care se pot mândri că sunt autofinanțate. În ciuda acestui lucru, intrarea publicului larg este, de 10 ani, gratuită.

În spatele scenei este un efort uriaș de a maximiza efectele cu bugetul disponibil, este multă activitate de voluntariat, multă generozitate, sunt oameni care iubesc aviația și performanța, sunt sponsorizări și parteneriate. Totul este pregătit fără rabat de la siguranța și securitatea tuturor celor implicați, chiar dacă uneori regulile stricte ale unui astfel de eveniment nu sunt foarte comode. Sunt aspecte cu atât mai importante cu cât vorbim despre un airshow de acrobație și despre un număr foarte mare de spectatori.

Deși, de obicei, în comunicatele de presă, mulțumirile și prezentările sunt lăsate pentru final, considerăm că aceasta este excepția care confirmă regula și vom spune de la început: AEROMANIA există datorită Regional Air Services – Aeroport Tuzla și a managerilor săi care fac aviație din pasiune, datorită Asociației Regionale pentru Promovarea Aviației, dar și a companiilor care au înțeles evenimentul și s-au implicat în măsura în care au putut: Micri Gold, Alka, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Ana Hotels – Hotel Europa, Blaxy Resort, Pam Beach Hotel, Hotel Vera, Sabon, Logitech, BRD Societe Generale, Policolor, Tiriac Auto, NEI Holding, Umoserv, Time4Print, Algida, Heineken şi alții, printre care nu se numără niciun buget public.
Aeromania este un eveniment unic și pentru că organizatorii nu plătesc pentru articole și emisiuni elogioase, evenimentul fiind promovat prin articole generate de comunicatele de presa, prin evenimentele de la Aeroport, prin parteneriate corecte, bazate pe evaluările foarte riguroase și dure ale partenerilor media, care promovează acțiunea de bună-credință și în acord cu politicile editoriale proprii: PRIMA TV, Pro FM, Radio Vacanta, DILEMA, La PUNKT, HISTORIA, Radio Constanța, NTV, AGREPRES, AVIATIA.ro, Aeronews.ro, PS News, Constanța news, City Podcast, Info Sud Est, Urban Constanța, 273 de Locuri de Vizitat în România, Adevărul, Transilvania Business, Fusion, Casino, Aviatim, Best Event, Vreaubilet.ro, Click, Etiquette, E.Virgolici şi alţii.
De asemenea, evenimentul este susținut de un număr impresionant de organizații precum Nikon, Retromobil Club România, RATC Constanța, Iacării Acrobaţi, PriaEvents, Asociaţia Aeroporturilor din România, Romanian Spotters, Maritimo Shopping Center, Asociaţia Naţională a Meteorologilor Aeronautici, Asociaţia Litoral şi alții.
Numărul fanilor a crescut proporțional cu cel al voluntarilor, anul acesta contribuind la buna derulare a lucrurilor, nu mai puțin de 56 de tineri. Aplauzele speciale sunt pentru studenții de la Universitatea din Iași – Facultatea de Geografie – în special pentru domnii profesori Bulai Mihai si Roșu Lucian, dar și pentru cei de la Universitatea Româno-Americană din București și Aviatim Timișoara.

Efectul acestor eforturi este pe măsură: 19.000 de oameni prezenți la mitingul din 2 iulie, 192 de fotografi ofciali, 18 mașini de epocă în expoziție statică, zeci de motociclete, standuri de aviație, loc de joacă pentru cei mici, mâncare diversificată – de la grătar și mâncare la ceaun, la specialități raw-vegane, zone de relaxare sau shopping – totul într-o ordine desăvârșită.

Dar, să-i dam Cezarului ce-i al Cezarului: punctul culminant al evenimentului a fost spectacolul aviatic impecabil. Mugurel Toma – Air Boss AEROMANIA - acum și la fiecare dintre cele 10 ediții - s-a întrecut pe sine cu o planificare bine gândită și perfect pusă în practică, rezultatul fiind un miting fără timpi morți, fără pauze, fără întârzieri sau abateri. Și sub acest aspect Aeromania a întrecut cu mult chiar și câteva dintre mitingurile cu veche tradiție și cu bugete darnice.
Ediția 10 ani AEROMANIA a fost marcată și de o participare excepțională a Aeroclubului României – cea mai amplă prezență de până acum: Hawks of Romania, Blue Wings, White Wings și parașutiștii au stârnit entuziasmul tuturor, fiind acum beneficiarii unui mare grup de fani chiar aici, la mare.
Un pic de “sare și piper” a adăugat Nicolae “Mami” Mihăiță, o legendă printre aviatorii români și cel mai în vârstă pilot din țară – care, la 82 de ani, a demonstrat ca nu i-a dispărut niciun dram din cheful de a sta printre nori. “Mami” l-a invitat în această inițiativă și pe tatăl domnului Adrian Vasilache (directorul general Regional Air Services), de profesie inginer de aeronave, și acesta octogenar.
Pentru că vorbim despre punctele forte, ne aducem aminte cum deasupra pistei de iarbă de la Tuzla au zburat vijelios cele trei aparate MIG 21 Lancer şi trei aparate YAR 330 Puma ale Statului Major al Forţelor Aeriene, iar Statul Major al Forţelor Navale a demonstrat cu ajutorul a trei aparate YAR 330 Puma - inserţia și extracţia rapidă a unei grupe de opt militari, coborârea salvatorului și ridicarea cu troliul a unui rănit și altele. Toate sub privirile uimite și aplauzele la scenă deschisă ale publicului prezent la Tuzla.
Desigur, nu au lipsit Iacării Acrobați – Dan Ștefănescu, Ioan Postolache și Dan Conderman care, anul acesta împlinesc, la rândul lor, 10 ani de performanțe remarcabile. Și, desigur, după solo-ul multiplului campion de acrobație aviatică Jurgis Kairys – ca de obicei, minunat - seara s-a încheiat cu un număr de acrobație de cea mai bună calitate, marca “Air Bandits”, însoțită de spectaculoasele efecte pirotehnice.
Muzica rock și pop rock a acompaniat și încheiat spectacolul aerian – cu R.O.C.K, Zdob și Zdub şi Mihai Mărgineanu spre entuziasmul tuturor – și mai ales al celor tineri și mulți, care au dansat până la miezul nopții.

Continuarea?
În viitorul apropiat se va juriza concursul de fotografie și se vor acorda premiile constând în zboruri cu avionul. Imediat după aceea, va începe pregătirea ediției 2017.

Aeromania a crescut în fiecare an, de fiecare dată mai mult decât estimam – și este, cu siguranță, un reper în calendarul de evenimente din România. Ne adaptăm la schimbări și la cerințe de la o ediție la alta și, cu certitudine, îmbunătățim tot ceea ce este necesar. Imperfecțiunile sunt inevitabile, dar suntem mulțumiți că nu au știrbit anvergura evenimentului și nici impresia generală – care a rămas extrem de bună, așa cum vedem din feedback-ul celor care au urmărit cu plăcere spectacolul aviatic”, concluzionează Cristina Mitchievici, event manager Aeromania.

 

Prima şcoală privată de acrobaţie aviatică din România este inaugurată la Tuzla

Sâmbătă, 2 iulie 2016, Regional Air Services – aeroport TUZLA inaugurează oficial prima şcoală privată de acrobaţie aviatică din România în cadrul mitingului AEROMANIA. De acum, acrobaţiile vor fi nelipsite de la Tuzla!

Cursurile pentru acrobaţie se regăsesc în programa Regional Air School şi au fost autorizate în data de 25 mai 2016. Aeronava folosită pentru instruire este o EXTRA 200.

Avionul - şcoală poate atinge o viteză maximă de 402 km / h, iar viteza de croazieră este de 285 km / h. Are motor Textron-Lycoming AEIO-360-A1E care poate atinge 200 cai putere la decolare. În exerciţiile acrobatice, poate transporta maxim 606 kg pe două locuri.

Instructorii şcolii de pilotaj de acrobaţie aviatică de la Regional Air Services – Aeroport TUZLA sunt experimentaţii Ioan Postolache şi Marius Rădulescu.

Ioan Postolache, 50 ani, are 8.000 de ore de zbor şi peste 2.000 de ore de acrobaţie. Fost component al lotului national de acrobaţie şi component al primei formaţii private de acrobaţie din România “Yakerii acrobaţi”, Ioan Ppostolache are o experienţă uriaşă, find unul dintre cei mai apreciaţi piloţi din ţară şi un pilot foarte bine cotat pe plan internaţional – prin evoluţiile sale acrobatice impecabile. Postolache va putea fi văzut şi în numărul acrobatic din cadrul spectacolului Aeromania, alături de ceilalţi doi iacări şi de Jurgis Kairys.

Marius Radulescu, 30 ani, are 1.600 de ore de zbor, 50 de ore de acrobaţie şi 1.000 de ore de instrucţie. A fost component al lotului judeţean de acrobaţie al Aeroclubului Teritorial Aurel Vlaicu, Bucureşti şi instruieşte elevii şcolii de zbor de la Tuzla din anul 2011.

Cursurile şcolii de acrobaţie de la Regional Air Services – aeroport Tuzla durează o săptămână, timp în care elevii efectuează un minim 6 ore de antrenament.

Pentru înscriere, aceştia trebuie să deţină cel puţin licenţa PPL (A) – care, de asemenea, poate fi obtinuţă la şcoala de zbor de la aeroportul Tuzla şi să aibă minimul 40 de ore Pilot In Command. Preţul cursului este de 3000 euro.

Zborul inaugural – din cadrul mitingului AEROMANIA este realizat de pilotul Ioan Postolache.

“Iniţiativa face parte din strategia Regional Air Services de a aduce continuu noutăţi pentru publicul din România şi nu numai. Pasiunea pentru aviaţie ne ajută să rămânem trend-setteri în acest domeniu care cere sacrificii, dar oferă şi foarte multe satisfacţii. Sperăm şi ne dorim ca această şcoală de acrobaţie să nască piloţi pe care să fim mândri să îi invităm să evolueze în ediţiile următoare ale airshow-lui Aeromania, ajuns acum la a 10-a ediţie”, ne comunică Cristina Mitchievici, directorul comercial Regional Air Services.

 

Pe 18 iunie, drumul până la mare durează o oră

Pentru prima dată în România, utilizatorii Uber vor putea comanda în aplicație o cursă cu un avionul până la mare

Regional Air Services si UberJET vor opera sâmbătă, 18 iunie, două zboruri cu plecare din București, Băneasa, până la Aeroportul Tuzla, lângă Constanța. Cu o simplă apăsare de buton în aplicația UberJET, utilizatorii Uber vor putea ajunge din București până la mare,  în doar o oră.
Două avioane Diamond DA 42 de ultimă generație, puse la dispoziție de Regional Air Services, vor decola de pe aeroportul Băneasa și vor ateriza pe Aeroportul din Tuzla, lângă Constanța, de unde va fi asigurat transportul până în Mamaia.

Cursa va avea un cost fix de 500 lei de persoană.

Utilizatorii care își fac cont Uber în perioada 14-17 iunie pot câștiga un loc gratuit spre mare cu avionul, folosind codul UberJET25 pentru a intra în tragerea la sorți.

“Misiunea noastră este să facem mobilitatea urbană la fel de accesibilă precum apa curentă. Și, pe parcurs, să oferim puțină magie utilizatorilor noștri. Cu UberJET poți ajunge până la mare în doar o oră, dar, mai mult decât atât, îți permite să apeși un buton și să comanzi o experiență de neuitat, la înălțime”, a spus Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România.

“Transportul din Capitală până pe litoral a fost și încă este o problemă din cauza traficului rutier congestionat pe această rută, mai ales în plin sezon. Din nou, Regional Air Services se implică în proiecte și soluții ingenioase și cu efecte pozitive asupra dezvoltării economice regionale, care încureajează turismul și contribuie la o mai bună conectare în rețeaua de transport și, în cele din urmă, la creșterea potențialului de investiții în zona Dobrogea Sud”, declară Cristina Mitchievici, managerul comercial Regional Air Services.

Cum funcționează UberJET:

Uber este o companie de tehnologie care conectează în timp real pasagerii – utilizatorii  aplicaţiei cu acelaşi nume – cu şoferii care utilizează platforma. În prezent, Uber oferă o  alternativă sigură de transport în aproape 400 de oraşe din peste 65 de ţări, contribuind la schimbarea modului în care oamenii călătoresc în mediul urban. Viziunea Uber este de a scoate cât mai multe mașini de pe străzile orașelor. Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar începând din februarie 2015, Uber este şi în România, în Bucureşti, cu  trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat.

Regional Air Services este o companie aeriană înființată în 1998, printre primii operatori privați în aviația românească. Compania deține, totodată, primul aeroport cu capital integral privat din România. Acesta a ocupat în anul 2015 locul 4 în topul aeroporturilor din România în ceea ce privește numărul de mișcări de aeronave (aterizări/ decolări) și este numărul 10 din 18 în ceea ce privește traficul de pasageri.

 

Un aeroport de nota 10:

Regional Air Services – Aeroport TUZLA

6 aniversări pentru aeroportul Tuzla in 2016: într-o perioadă în care societatea civilă este mai preocupată decât oricand de eficienţa și performanţa sistemelor de servicii publice, aeroportul Tuzla se evidenţiază în lumea aviaţiei generale și în reţeaua aeroporturilor din România.
Tuzla găzduiește activităţi unicat, este lider de piaţă pe mai multe nișe de activitate și deţine recorduri de siguranţă, de trafic și de miscări de aeronave.

10 editii AEROMANIA - cel mai spectaculos airshow din România organizat din fonduri private
Aeromania este un eveniment de anvergură internaţională pentru care își unesc forţele toţi cei indrăgostiţi de aviaţie – de la piloţi români sau străini, la companii perstigoase, ONG-uri, presă, artiști, colecţionari. Rezultatul este pe an ce trece mai spectaculos, remarcându-se prin originalitate și bun gust; a zecea ediţie, programată pentru 2 iulie (zi de rezervă meteorologică – 3 iulie) promite sa fie apogeul seriei de airshowuri marca Tuzla de până acum.
Performanţa se datorează solidarităţii și pasiunii pentru aviaţie a celor care sprijină acest efort, și nu cheltuielilor de la bugetul public - ceea ce face demersul înzecit mai greu, dar și meritul mai mare.
A zecea ediţie readuce publicului cele mai apreciate elemente din anii trecuţi, dar și elemente inedite și premiere.

10 ani de la debutul primei formaţii private de acrobaţie, tot pe aeroportul din Tuzla: Iacării Acrobaţi (Dan Stefănescu, Ioan Postolache, Dan Conderman)
Pe aeroportul din Tuzla și-a început activitatea, cu 10 ani în urmă, prima formaţie privată de acrobaţie din România – Iacării Acrobaţi – care și-a câstigat renumele internaţional prin acurateţea și frumuseţea demonstraţiilor de zbor. Acum, aceasta poartă steagul României la peste 30 de demonstraţii anual în tară, dar și în Europa, Orientul Mijlociu și China.
Pasionaţi de zbor și de istorie, Iacării Acrobaţi onorează tradiţia aeronauticii românești – purtând pe aripi efigiile ctitorilor săi.
Cu nobleţe, își alocă toate resursele personale acestei pasiuni pentru care, nici ei nu au accesat vreodată fonduri publice.
În prezent, reședinţa Iacărilor este micul aerodrom Bănesti – Prahova – unde organizează frecvent evenimente aeronautice.

Lansarea primei școli private de acrobaţie aeriană: Regional Air School – la Tuzla
Prin activitatea lor, reprezentanţii aeroportului demonstrează că Regional Air Services – Tuzla nu este o pasiune ivită dintr-o afacere, ci o afacere ivită dintr-o pasiune. Nimic nu consfinţește alegerea lor mai bine decât consistenta serie de acţiuni pro bono publico pentru promovarea aviaţiei și preocuparea pentru acrobaţie - care este o sublimare a interesului pentru zborul de precizie.
Din acest motiv, inaugurarea primei școli private de acrobaţie la Tuzla – în cadrul Aeromania este, și ea, o iniţiativă unicat, care impune un 10.

10 ani de zbor pe mare cu elicoptere din clasa A de performanţă, fără incidente majore și fără accidente – realizate de Regional Air Services
Una dintre cele mai dificile misiuni de zbor – cea pentru transportul de pasageri și mărfuri peste mare și pentru intervenţiile de urgenţă - este punctul forte al companiei de la Tuzla. Într-una dintre activităţile care triază elitele, RAS este lider de piaţă în Romania și jucător important la nivel european.
Tuzla aniversează, în 2016, un deceniu de operare cu elicoptere din clasa A de performanţă, ceea ce ii dă dreptul să aspire la un loc mai important in viitor – prin includerea serviciilor sale și ca parte a sistemului naţional de intervenţie aeriană în caz de calamităţi. Această evoluţie firească ar fi, totodată, încununarea tradiţiei AVIASAN – vârful de lance al aviaţiei sanitare românești timp de două decenii.

10.000 de ore de zbor peste mare – de la Aeroportul Internaţional Tuzla si 100.ooo de pasageri
Cei 10 ani de zbor peste mare acumulează, tot anul acesta, 10.000 de ore de zbor cu elicoptere și 100.000 de pasageri. Este cel mai activ aeroport din ţară în ceea ce privește misiunile cu elicoptere, gestionând în anul 2015 - 72,8% din traficul naţional (incluzând atât aeronavele civile, cât și cele militare). Zeci de piloţi au umplut, la Tuzla, carnete de zbor cu ore de muncă și experienţă, transportând în siguranţă pasagerii către platformele marine, către vase de explorare sau către ţărm.

5 ani de reprezentare în România a unuia dintre cei mai importanţi producători de avioane: Regional Air Services Diamond Aircraft Distributor
Cei care vor sa aibă un avion numai pentru ei sunt mai aproape de acest vis. De 5 ani, Tuzla este distribuitorul Diamond Aircraft pentru România – și în măsură, totodată, să ofere toate serviciile post-vânzare de care un proprietar de aeronavă ar putea avea nevoie. 5 ani înseamnă continuitate și seriozitate, concretizate în consolidarea unei bune relaţii cu unul dintre producătorii cei mai apreciaţi de aeronave medii și mici.

“Suntem mândri cu ce am realizat, însă este foarte important pentru noi, ca administratori ai acestui aeroport, să nu uităm și să nu-i lăsăm nici pe alţii să uite de unde am plecat și unde am ajuns și fiecare dintre lucrurile pe care le-am facut în favoarea pasiunii noastre pentru aviaţie. Este însemnat rezultatul, dar este esenţial să ne respectăm identitatea și istoria.” – spune Adrian Vasilache – General Manager Regional Air Services – Aeroport Internaţional Tuzla

 

ANUNŢ DE PRESĂ


S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. anunţă finalizarea proiectului “Achiziţia de echipamente TIC pentru creşterea competitivităţii la S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L.”

Constanţa, 09.12.2014

S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. anunţă finalizarea proiectului “Achiziţia de echipamente TIC pentru creşterea competitivităţii la S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L.”

Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice” -co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”.
Constanţa, 09.12.2014
S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L., cu sediul în Comuna Tuzla, Aerodrom Tuzla, Județul Constanţa, a finalizat proiectul “Achiziţia de echipamente TIC pentru creşterea competitivităţii la S.C. REGIONAL AIR SERVICES S.R.L.” co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Fondurilor Europene în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Sectorial “Creşterea Competitivităţii Economice”, prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est în calitate de Organism Intermediar.

Valoarea totală a proiectului este de 132.450,60 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 96.133,50 lei.
Proiectul a fost implementat în Comuna Tuzla, Aerodrom Tuzla, Județul Constanţa, pe o durată de 6 luni, începând cu 03.07.2014.
Obiectivul proiectului este creşterea competitivităţii firmei pe piaţa serviciilor de lucru aerian şi aviaţie generală prin adoptarea tehnologiilor şi a soluţiilor informatice.

Detalii suplimentare puteţi obţine de la:
Nume persoană contact: Cristina MITCHIEVICI
Funcţie: Manager Comercial
Tel/Fax:0241-733450; e-mail: Cristina.Mitchievici@regional-air.ro

Contact:

Cristina Mitchievici: cristina.mitchievici@regional-air.ro
Tel/ Fax.: +40 375 390 390 / +4 0241 733 450
Mobil: 0754 070 551

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Newsletter
  • Links
  • Evenimente
  • Contact
  • Copyright