Publicitate aeriana

Tipuri de zbor publicitar

Campanii

» Folosite pentru promovarea unui brand
» Inlocuiesc campaniile media conventionale (televiziune, radio, outdoor, Internet) sau fac parte din media-mix

Evenimente

» Pentru companii care promoveaza un eveniment sau care fac un anunt
» Pentru persoane fizice (declaratii de dragoste, cereri in casatorie, etc.)

Tipuri de banner

Banner de campanie

In functie de durata campaniei, bannerele sunt:

» De rezistenta medie (pentru 0 – 30 ore)
» De rezistenta mare (pentru numar nelimitat de tractari)

Banner eveniment

» De unica folosinta – rezista la maximum 10 ore de zbor
» Bannerul trebuie livrat cu cel putin 3 zile inainte de inceperea campaniei si va primi in termen de 3 zile un AVIZ DE CONFORMITATE din partea Departamentului Tehnic al Regional Air Services.

Audiente

Conform ANAT:

» Aproximativ 1,8 milioane de turisti au ajuns in 2010 pe litoral.
» Peste 30.000 de turisti au fost de 1 Mai 2010 pe riviera romaneasca, dublu fata de estimarile initiale ale Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
» Numarul turistilor straini care si-au petrecut vacanta pe litoralul romanesc prin intermediul agentiilor de turism a crescut cu 30% fata de anul 2009.

Conform rapoartelor oficiale ale Inspectoratului Judetean al Politiei Constanta:

» In perioada iulie-august 2010 s-a inregistrat o crestere a numarului de turisti pe litoral cu Din totalul turistilor aflati pe litoral, doua treimi au ales statiunea Mamaia, iar restul partea sudica a litoralului (in special Neptun, Jupiter, Costinesti, Eforie Nord) si Vama Veche si Costinesti.
» Majoritatea vizitatorilor straini provin din tari situate in Europa (92,9%). 56.5% din totalul sosirilor sunt din statele Uniunii Europene: din Ungaria (22,5 %), Bulgaria (10,1%), Germania (4,9 %), Italia (3,8 %) si Austria (2,2 %)
» 5% fata de perioada similara a anului trecut

Preturi pentru zbor

Campanii

» 0 – 30 ore » 335 euro + tva / ora + taxa montaj
» 30 – 50 ore » 325 euro + tva / ora + taxa montaj
» 50 – 80 ore » 315 euro + tva / ora + taxa montaj

Peste 80 de ore 295 euro + tva / ora + taxa montaj

» Discount pentru plata in avans: 5 %
» In cazul CAMPANIILOR, se pot acorda discounturi suplimentare pentru zbor in afara sezonului, in afara orelor de maxima audienta sau in timpul saptamanii

Eveniment

» Pretul este de 335 euro + tva / ora de zbor
» Nu se acorda discounturi

La costul oricarei CAMPANII se percepe o taxa suplimentara de 12 euro + tva / cursa in timpul saptamanii si 16 euro + tva / cursa in week-end pentru montajul bannerului.

Contractarea se poate face in doua variante:

» cu plata / ora de zbor
» cu plata / tur de litoral (calculat la timpul mediu al unei curse).
In cazul platii /ora de zbor, la sfarsitul campaniei se emite o factura suplimentara pentru diferenta de timp.
Indiferent de client, plata se garanteaza INTEGRAL cu bilet la ordin.

Media planning

CONTRACTAREA se face cu minimum 7 zile inaintea inceperii campaniei.
PLANIFICAREA la zbor se face conform principiului "primului venit" – in functie se spatiile ramase libere in planificare.
Fiecare client primeste un tabel Excel in care isi completeaza SINGUR intervalele orare de zbor dorite. Documentul Xcell reprezinta rezervarea zborurilor.

In cazul in care clientul nu trimite planificare completata a in maximum 12 ore, el poate pierde intaietatea de a alege in fata altui client.
Planificarea face parte integranta din contract – fiind o anexa a acestuia.
Aceasta anexa NU divulga identitatea celorlalti clienti.

Aeroportul GARANTEAZA EXCLUSIVITATEA pe tipul de produs / serviciu promovat de fiecare dintre clientii sai.
Aerodromul isi rezerva dreptul de a majora discountul in functie de mediaplanning. Vor beneficia de un discount suplimentar:
» Zborurile contractate cel mai devreme
» Zborurile contractate in afara sezonului
» Zborurile in afara intervalelor de maxima audienta.
» Zborurile din timpul saptamanii (vineri, sambata, duminica si luni pana la ora 12.00 – tarifele sunt mai mari)

Garantia

» Aeroportul garanteaza calitatea serviciilor oferite si respectarea parametrilor impusi pentru serviciul de publicitate aeriana.
» Cursele care nu pot fi efectuate datorita conditiilor meteorologice sau a unor restrictii de zbor impuse de autoritati (AACR, aviatia militara, etc.) vor fi reprogramate impreuna si cu acordul Clientului in cele mai bune intervale libere (cele pe care in mod obisnuit se ofera discountul cel mai mic) fiind taxate cu pretul agreat initial.
» Serviciul de publicitate aeriana este controlat de departamentele: turn de control, dispecerat, calitate si comercial.
» Departamentul comercial emite rapoarte periodice privind activitatea de zbor publicitar, in care specifica: tipul si inmatricularea aeronavei, numele pilotului, ora pornirii motorului, ora de decolare, ora de aterizare, ruta efectuata si alte observatii.

Fisa tehnica a bannerului

PRODUS: steag tractat de avion
DIMENSIUNE: 10 x 3 m
IMPRIMARE: o fata, culori vii
DIRECTIA DE TRACTARE: steagul se deplaseaza numai spre stanga
FINISARI:
» in stanga - buzunar de 6 cm prin care se va introduce o teava de diametru 4 cm
» in dreapta - plasa (ideal PK 98, dar si PK 5) sau alt material textil rezistent cu gauri (perdea), neimprimat, de 1,5 m lungime
» sus / jos - tiv dublu cusut
OBSERVATIE!!! Toate cusaturile (imbinarile) se vor face in sensul de zbor
GREUTATEA OPTIMA: 6-7 kg
OBSERVATIE: Daca greutatea e mai mare, bannerul poate fi refuzat.
MATERIAL RECOMANDAT pentru steagurile folosite in campanii de peste 4-5 tractari: Nylon Ripstop F111

TOATE tipurile de banner, adica:
» De rezistenta medie (pentru 0 – 30 ore)
» De rezistenta mare (pentru numar nelimitat de tractari)
» De unica folosinta – rezista la maximum 10 ore de zbor
trebuie sa respecte cerintele referitoare la dimensiune, finisari si greutate.

Singurele diferente acceptate sunt:
» Materialul folosit (care confera rezistenta) – care, in cazul bannerelor de rezistenta medie sau de unica folosinta poate fi un inlocuitor
» Imprimarea: in cazul bannerelor de unica folosinta este acceptata imprimarea cu spray colorat

Receptia bannerului

Bannerul trebuie livrat cu cel putin 3 zile inainte de inceperea campaniei si insotit de un proces verbal de predare-primire.
Clientul va primi in termen de 3 zile un AVIZ DE CONFORMITATE din partea Departamentului Tehnic al Regional Air Services.

In cazul in care bannerul nu respecta specificatiile tehnice:
» furnizorul are dreptul sa refuze tractarea, fara restituirea costurilor aferente campaniei
» clientul poate reface bannerul in termen de 7 zile, cu reprogramarea tractarilor pierdute in intervalele ramase disponibile in planificare, fara modificarea costurilor campaniei.

Exemple

Cerere in casatorie. Banner de eveniment

Lansare de produs. Banner de campanie

Brand awareness. Banner cu utilizare nelimitata

Campanie de vanzari. Banner de rezistenta medie

Montaj, sistem de prindere, decolare

Traseu, afisaj, zbor

PORTOFOLIU • BINGO • ALKA / NUTLINE • BECKS • BRD • ADEVARUL HOLDING • I Link • CATENA • HERBAL ESSENCES • GLONT • ENTRAN • ALGIDA • ASTRA ASIGURARI • PRIVACY

Contact:

Comercial
Cristina Mitchievici:
cristina.mitchievici[a]regional-air.ro
Tel/ Fax.: +40 375 390 390 / +4 0241 733 450
Mobil: 0754 070 551

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Newsletter
  • Links
  • Evenimente
  • Contact
  • Copyright