Scoala de zbor

Tipuri de licente ale scolii de zbor Regional Air School

PPL – Private Pilot Licence
CPL – Commercial Pilot Licence
ATPL – Airline Transport Pilot Licence

Cerinte minime pentru primul brevet pilot (PPL):

Certificat medical clasa a 2-a INMAS sau Aeromed Clinic (021 231 00 39)
Varsta minima: 16 ani - inainte de primul zbor in simpla comanda (pentru PPL)
Parcurgerea unui test de aptitudini

Locatie

Romania, Estul Europei - tara JAA si membra a Uniunii Europene
Pentru cursanti din alta tara UE, nu este nevoie de viza. Cursantii din SUA trebuie sa se adreseze ambasadei pentru viza si Regional Air School – pentru scrisoare de invitatie.
Locatii: Bucuresti si Tuzla - pe tarmul Marii Negre, la 25 km la sud de Constanta

Structura PPL- Private Pilot Licence

PPL = nivelul elementar al licentei de pilot.

PPL: permite inchirierea unei aeronave sau pilotarea propriului avion.

Varsta: cel putin 17 ani - la data obtinerii licentei (cursurile pot incepe mai devreme).

Pregatirea teoretica implica: legislatie aeriana/ cunoasterea generala a aeronavei/ planificarea zborului/ zbor/ performante umane/ meteorologie/ naviagatie/ proceduri operationale/ principii de zbor si comunicatii.

PPL

Prezentare

Cursul de instruire practica se efectueaza pe avionul de tip Diamond DA 20 cu tren triciclu neretractabil, elice cu pas variabil comandat sau DA 40.

Pregatirea se poate efectua atat ab-initio, cat si pentru initiati, in vederea continuarii pregatirii incepute la o alta facilitate aprobata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana.

Programa

Durata cursurilor: minimum 8-10 saptamani, maximum 2 ani.

Programa de instruire contine:

45 de ore - instruire in zbor, din care:
» cel putin 25 ore de zbor in dubla comanda
» cel putin 10 ore de zbor in simpla comanda
» cel putin un raid in simpla comanda (navigatie aeriana in zbor) de minimum 270 km si cu aterizari cu oprire completa pe doua aerodromuri in afara celui de baza
» 5 ore de instruire in zbor de navigatie utilizand metode instrumentale
» 4 ore de pregatire de cabina (avion) la sol

si

180 de ore pregatire teoretica in clasa, din care:
» 32 ore cunoasterea generala a avionului
» 16 ore aerodinamica
» 20 ore meteorologie
» 36 ore de navigatie
» 10 proceduri operationale
» 12 factori si limite umane
» 4 ore de comunicatii aeronautice
» 20 ore de reglementari aeronautice
» 30 ore examinari teoretice

ATO - Approved Training Organisation

Incepand cu data de 28.01.2009, Regional Air Services a fost imputernicita sa functioneze ca Organizatie de Instruire pentru Zbor - de catre Autoritatea Aeronautica Civila din Romania (AACR), devenind, astfel, prima scoala privata de aviatie care functioneaza la standarde internationale din Romania.

Regional Air School este autorizata ca ATO cu autorizatia RO / ATO - 06.

Pregatirea se face in conformitate cu JAR – FCL 1.

Certificatul care valideaza existenta scolii de aviatie Regional Air Services aproba oficial lansarea cursurilor PPL(A), CPL(A) modular, IR(A) modular, ATPL (A) – curs la distanta, Class Rating SEP (Land), Class Rating MEP (Land), FI(A), CRI(SPA) si IRI(A).

Ce avioane folosim?

Diamond DA-20 Katana, VFR, SEP(L)/SPA

Diamond DA-40 TDI, IFR, G1000, SEP(L)/SPA

Piper PA-34-200T. Seneca II, IFR, MEP(L)/SPA

Diamond DA-42, IFR, G1000, MEP(L)/SPA

1. Structura IR(A) – Instrument Rating

» IR (A) permite pilotarea avioanelor multi-engine si single-engine in regim IFR.

» R (A) presupune minimum 50 de ore de pregatire (o parte facute pe simulator).

» Pentru IR (A) trebuie sa detineti PPL(A) sau CPL(A), licenta pentru zbor de noapte - in concordanta cu ICAO - Anexa 1 si cel putin 50 de ore de raid in calitate de pilot-in-command in avion sau elicopter (minimum 10 ore in avion).

» Test de limba engleza

Synthetic Training Device FNPT II D-SIM-42 Twin Star NG

» Replica perfecta a uneia dintre cele mai moderne aeronave bi-motor: DA42 Twin Star
» Simulatorul reproduce fidel aparatele si aerodinamica avionului real, oferind numeroase simulari ale situatiilor speciale

2. CPL(A) modular – Commercial Pilot Licence

» Cariera de pilot profesionist incepe cu CPL (A).

» Commercial Pilot Licence este calificarea care permite efectuarea de zboruri comerciale.

» Pentru a obtine CPL(A) trebuie sa detii PPL(A) si o experienta de 150 de ore de zbor ca pilot, cunostinte de matematica si fizica.

» Varsta minima pentru CPL(A) este de 18 ani.

» Este necesar un certificat medical Clasa 1.

3. ATPL(A) modular – Airline Transport Pilot Licence

» ATPL este cea mai inalta licenta pe care o obtine un pilot.

» Aceasta atestare permite calitatea de pilot in command (PIC) sau capitan pe aeronave de transport.

» Pentru ATPL(A) este necesar PPL(A) si Certificatul medical Clasa 1.

» Varsta minima: 21 de ani

Cand pot incepe cursul?

» Cursurile se desfasoara pe toata durata anului.
» Pregatirea poate incepe oricand, data fiind stabilita impreuna cu reprezentantii Scolii, in functie de disponibilitatea fiecarui elev.

4. MEP(land) – Multi-engine piston (land) class rating

» Scopul pregatirii MEP este sa pregateasca pilotii pentru a zbura aeronave multi-engine cu piston in conditii normale, anormale si situatii de urgenta.

» Pentru MEP sunt necesare cel putin 70 de ore ca pilot-in-command.

» Pregatirea implica 15 ore de pregatire teoretica si 6 ore de zbor.

5. SEP(land) – Single-engine piston (land)class rating

» Scopul SEP este pregatirea pentru pilotarea de aeronave single-engine cu piston in conditii normale, anormale si de urgenta

» Pentru SEP este necesara cel putin licenta PPL(A)

» Pregatirea implica 10 ore de instructie teoretica si 4 ore si jumatate de zbor

6. FI(A) – Flight instructor rating

Pregatirea FI (A) vizeaza obtinerea titlului de Flight Instructor pentru:

» asimilarea principiilor instruirii la nivel de curs PPL
» aducerea la zi a pregatirii tehnice la sol si in aer si verificarea calitatii pregatirii

7. CRI(A) – Class rating instructor rating

Scopul cursului este sa ii pregateasca detinatorii de licenta de pilot cu cel putin 500 de ore / 300 de ore ca instructori pentru piloti pentru simpla comanda pentru aeronave tip multi-engine sau single-engine.

8. IRI(A) – Instrument rating instructor rating

Scopul cursului este asimilarea unor tehnici de instruire pentru sol si aer - bazate pe metode standard de predare.

9. MCC(A) – Multi crew co-operation course

MCC este echivalentul pentru LOFT (Line Orientated Flight Training) din SUA, dar cursul MCC este o cerere minima pe care o solicita toate companiile aeriene din Europa.

Materiale de curs:

» Materiale de pregatire de inalta calitate furnizate de Regional Air Services
» Sali de curs mari cu proiectoare si computere conectate la internet
» Banca de informatii on-line
» Materiale video
» Biblioteca de aviatie
» Programe educationale interactive

Observatie: Recomandam sa detineti un computer personal

Ce material didactic folosim?

Toate materialele necesare studiului sunt de cea mai inalta calitate (carti sau CBT-uri).
Veti regasi traditia si experienta scolii englezesti datorita parteneriatului nostru cu Bristol.

PPL – H Flota

CABRI G2 este fabricat de Helicopters Guimbal at Aix-les-Milles si este echipat cu tehnologie de ultima generatie – fiind capabil sa zboare ziua si noaptea VFR. CABRI G2 este singurul elicopter din clasa sa certificat EASA CS-27 si FAR-27 – certificare care ii permite sa fie utilizat fara restrictii pentru zboruri de antrenament pentru obtinerea licentei de pilot privat si a licentei de pilot profesionist, dar si pentru lucru aerian sau inchiriere.

Datorita constructiei sale si a calitatilor aerodinamice, ecest elicopter exceptional detyine 3 recorduri mondiale pentru clasa lui: cel de altitudine, urcare la 10.000 de picioare si pentru timp de urcare la 20.000 de picioare.

CABRI G2 s-a alaturat flotei REGIONAL AIR SERVICES la sfarsitul lui septembrie 2010 si va asigura formarea profesionala a celor interesati de zbor.

PPL – H - PRET

PPL-H – 15.000 EUR

Cazare

Flying Academy housing: cazare in cadrul institutiei – la standarde potrivite fiecarui nivel de buget, pentru cazare pe termen lung sau pe termen scurt.

Personalul scolii de pilotaj va poate acorda sprijin pentru a gasi orice alta forma de cazare (hotel, pensiune, inchiriere de apartament – singur sau impreuna cu alti elevi, rulota, cort) pentru a mentine costurile la un nivel potrivit.

Costuri

PhaseTraining PhaseHrsCost/hr (Eur)Total Cost (Eur)
PPLPPL(A) Course (Logbook, manuals and welcome pack included)
Ground Instruction
Flight Instruction DA-20
Radiotelephony Basic course

180
45
30

-
-
-
6900
6900
6900
250
Skill-testSkill test PPL(A) – DA-20 (for licensing process)1.5125187.5
ATPLATPL(A) modular course for PPL(A) owners6505.693700
IR pre-entryPre-requisite flight training program before admission to IR(A) SEP training program – DA-20
Type in class DA40
Night rating DA40

45
3.5
5

100
225
225

4500
787.5
1125
IR SEPIR(A) SEP flight training program
FNPT II D-SIM-42 Twin Star NG
DA-40

35
15

75
225
6000
6000
6000
Skill-testSkill test PPL(A)/IR SEP – DA401.5225337.5
100 PICTime building for 100 hours pilot-in-command CPL requirment DA-20451004500
MEP/IRClass rating course MEP/IR – DA-42
Ground Training
VFR (5 of the 6 hours are also for CPL complex aircraft)
IFR
FNPT II D-SIM-42 Twin Star NG

40
6
2
3

-
450
450
75

500
2700
900
225
CPLCPL(A) - DA20101251250
Student care support (administrative fee)1512.5
TOTAL 1 (For ground and flight instruction)35375
-12Skill test CPL(A)/IR MEP – DA-422.54501125
*TOTAL GENERAL36500

*Does not include landing, traffic and other operational fees.
(PPL estimated fees 100EUR, ATPL estimated fees 800-1000EUR)

Documente

Pentru PPL:

» Copie carte de identitate
» Copie diploma bacalaureat (sau de studii superioare, daca e cazul)
» 4 fotografii ¾ color recente
» Copie certificat medical cel putin clasa II

 

Pentru alte cursuri de la PPL:

» Copie carte de identitate
» Copie diploma bacalaureat (sau de studii superioare, daca e cazul)
» 4 fotografii ¾ color recente
» Test admitere matematica si fizica (pentru ATPL)
» Copie licenta de pilot
» Copie certificat general de operator radiotelefonist
» Copie certificat medical
» Copie carnet de zbor

Contact:

Marius Radulescu: marius.radulescu[a]regional-air.ro

Ion Bologan: ion.bologan[a]regional-air.ro

Cristina Mitchievici: cristina.mitchievici[a]regional-air.ro

www.scoaladepilotaj.ro
www.pilotschool.ro
Tel: +4 0241 733 450, fax: +4 0241 733 450

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Newsletter
  • Links
  • Evenimente
  • Contact
  • Copyright