Noutati

Aeroportul Tuzla şi-a schimbat numele la aniversarea celor 50 de ani de la prima misiune de zbor

Aeroportul Internaţional Tuzla a aniversat 50 de ani de la prima misiune de zbor, realizată de piloţii Organizaţiei Aviaţiei Sanitare din România (AVIASAN). Aeroportul a primit, cu această ocazie, numele primului comandant al AVIASAN, Alexandru Podgoreanu.

În urmă cu 50 de ani, în 27 martie 1967, într-o zi de joi, piloţii AVIASAN marcau în calendar o dată memorabilă pentru aviaţia sanitară din România: data primei misiuni de zbor realizată pe Aerodromul Tuzla şi începutul unei activităţi uluitoare a piloţilor legendari care au zburat, doar în primul an - 1.600 de ore în misiuni de transport medical şi în intervenţii agricole.

Reprezentanţii Regional Air Services, compania care a preluat în 1999 aeroportul în ruină şi l-a dus pe locul doi după Otopeni în clasamentul mişcărilor de aeronave în 2016, au adus, sâmbătă, un tribut AVIASAN prin organizarea unei întâlniri cu iubitorii şi veteranii aviaţiei. Cei prezenţi au putut intra în atmosfera aeronauticii cu o expoziţie de fotografie şi film vechi şi o conferinţă care a oficializat atribuirea numelui primului comandant AVIASAN - Alexandru Podgoreanu - Aeroportului Internaţional Tuzla.

De asemenea, şcoala de zbor din cadrul Aeroportului a primit numele lui Tudor Greceanu.

Continuarea: aici

TUZLA: PRIMUL SERVICIU INTEGRAT AERO-NAVAL DE CĂUTARE ŞI SALVARE din ROMÂNIA

Primul serviciu integrat (aero-naval) profesionist de căutare-salvare din România – organizat sub forma de parteneriat între o entitate publică şi una privată – a fost definitivat şi lansat in luna iulie, la Tuzla.

Este totodată primul serviciu român care corespunde standardelor internaţionale din ANEXA 12 ICAO şi ICAO – Doc. 7030, dar şi standardelor OGP.

Regional Air Services şi ARSVOM (Agenţia Română pentru Salvarea de Vieţi Omeneşti pe Mare) au parcurs antrenamentele de perfecţionare aferente operaţiunilor de salvare pe mare HHO (helicopter hoist operator)/ SAR sub exigenta evaluare a prestigioasei firme germane Heli Rescue Consult – o companie cu tradiţie în pregătirea personalului specializat şi cu un portofoliu internaţional impresionant.

Cei doi instructori sunt Werner Greipll – un recordman al salvărilor în condiţii dificile, atât pe uscat cât şi pe mare, cu mult peste 5.000 de trolieri la activ şi Herbert Graser - fost pilot de încercare Airbus.

Pe parcursul antrenamentelor recurente finale, care au durat mai bine de două săptămâni, s-au realizat numeroase exerciţii cu grade diferite de dificultate, de la recuperări şi salvări de pe nave mari cum sunt cele de pe ALCOR – o navă aparţinând unui operator privat şi contractată de către Petrom în acest scop, la ambarcaţiuni din ce in ce mai mici şi ajungând până la plute de salvare pentru o singură persoană şi la salvarea din apă a victimelor ce plutesc doar cu vesta de salvare.

Reforma serviciului de căutare-salvare este una dintre măsurile necesare în viitorul apropiat pentru garantarea drepturilor cetăţenilor şi pentru asigurarea unui climat de siguranţă în spaţiul economic românesc – în special în mediul offshore – unde există numeroşi operatori mari precum OMV Petrom, care solicită acest lucru. În acelasi timp, SAR are importanţă strategică pentru atragerea investitorilor în zone cu potenţial de risc, care au alte exigenţe atunci când îşi aleg spaţiul de lucru.


Prima şcoală privată de acrobaţie aviatică din România este inaugurată la Tuzla

Sâmbătă, 2 iulie 2016, Regional Air Services – aeroport TUZLA inaugurează oficial prima şcoală privată de acrobaţie aviatică din România în cadrul mitingului AEROMANIA. De acum, acrobaţiile vor fi nelipsite de la Tuzla!

Cursurile pentru acrobaţie se regăsesc în programa Regional Air School şi au fost autorizate în data de 25 mai 2016. Aeronava folosită pentru instruire este o EXTRA 200.

Avionul - şcoală poate atinge o viteză maximă de 402 km / h, iar viteza de croazieră este de 285 km / h. Are motor Textron-Lycoming AEIO-360-A1E care poate atinge 200 cai putere la decolare. În exerciţiile acrobatice, poate transporta maxim 606 kg pe două locuri.

Instructorii şcolii de pilotaj de acrobaţie aviatică de la Regional Air Services – Aeroport TUZLA sunt experimentaţii Ioan Postolache şi Marius Rădulescu.

Ioan Postolache, 50 ani, are 8.000 de ore de zbor şi peste 2.000 de ore de acrobaţie. Fost component al lotului national de acrobaţie şi component al primei formaţii private de acrobaţie din România “Yakerii acrobaţi”, Ioan Ppostolache are o experienţă uriaşă, find unul dintre cei mai apreciaţi piloţi din ţară şi un pilot foarte bine cotat pe plan internaţional – prin evoluţiile sale acrobatice impecabile.
Postolache va putea fi văzut şi în numărul acrobatic din cadrul spectacolului Aeromania, alături de ceilalţi doi iacări şi de Jurgis Kairys.

Marius Radulescu, 30 ani, are 1.600 de ore de zbor, 50 de ore de acrobaţie şi 1.000 de ore de instrucţie. A fost component al lotului judeţean de acrobaţie al Aeroclubului Teritorial Aurel Vlaicu, Bucureşti şi instruieşte elevii şcolii de zbor de la Tuzla din anul 2011.

Cursurile şcolii de acrobaţie de la Regional Air Services – aeroport Tuzla durează o săptămână, timp în care elevii efectuează un minim 6 ore de antrenament.

Pentru înscriere, aceştia trebuie să deţină cel puţin licenţa PPL (A) – care, de asemenea, poate fi obtinuţă la şcoala de zbor de la aeroportul Tuzla şi să aibă minimul 40 de ore Pilot In Command.
Preţul cursului este de 3000 euro.

Zborul inaugural – din cadrul mitingului AEROMANIA este realizat de pilotul Ioan Postolache.

Iniţiativa face parte din strategia Regional Air Services de a aduce continuu noutăţi pentru publicul din România şi nu numai. Pasiunea pentru aviaţie ne ajută să rămânem trend-setteri în acest domeniu care cere sacrificii, dar oferă şi foarte multe satisfacţii. Sperăm şi ne dorim ca această şcoală de acrobaţie să nască piloţi pe care să fim mândri să îi invităm să evolueze în ediţiile următoare ale airshow-lui Aeromania, ajuns acum la a 10-a ediţie”, ne comunică Cristina Mitchievici, directorul comercial Regional Air Services.


Pe 18 iunie, drumul până la mare durează o oră

Pentru prima dată în România, utilizatorii Uber vor putea comanda în aplicație o cursă cu un avionul până la mare

Regional Air Services si UberJET vor opera sâmbătă, 18 iunie, două zboruri cu plecare din București, Băneasa, până la Aeroportul Tuzla, lângă Constanța. Cu o simplă apăsare de buton în aplicația UberJET, utilizatorii Uber vor putea ajunge din București până la mare,  în doar o oră.
Două avioane Diamond DA 42 de ultimă generație, puse la dispoziție de Regional Air Services, vor decola de pe aeroportul Băneasa și vor ateriza pe Aeroportul din Tuzla, lângă Constanța, de unde va fi asigurat transportul până în Mamaia.

Cursa va avea un cost fix de 500 lei de persoană.

Utilizatorii care își fac cont Uber în perioada 14-17 iunie pot câștiga un loc gratuit spre mare cu avionul, folosind codul UberJET25 pentru a intra în tragerea la sorți.

Misiunea noastră este să facem mobilitatea urbană la fel de accesibilă precum apa curentă. Și, pe parcurs, să oferim puțină magie utilizatorilor noștri. Cu UberJET poți ajunge până la mare în doar o oră, dar, mai mult decât atât, îți permite să apeși un buton și să comanzi o experiență de neuitat, la înălțime”, a spus Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România.

Transportul din Capitală până pe litoral a fost și încă este o problemă din cauza traficului rutier congestionat pe această rută, mai ales în plin sezon. Din nou, Regional Air Services se implică în proiecte și soluții ingenioase și cu efecte pozitive asupra dezvoltării economice regionale, care încureajează turismul și contribuie la o mai bună conectare în rețeaua de transport și, în cele din urmă, la creșterea potențialului de investiții în zona Dobrogea Sud”, declară Cristina Mitchievici, managerul comercial Regional Air Services.

Primăria orașului Mangalia și Aeroportul Internațional Tuzla vă invită sâmbătă și duminică, 13-14 iulie 2013

la cea mai plină de efecte ediție AEROMANIA de până acum.

Între orele 1000-1200 acrobația aviatică se va desfășura deasupra plajei Laguna din Mangalia, iar începând cu orele 1600, airshow-ul, completat cu muzică și „hangar party”, se mută la aeroportul Tuzla.

Se vor succeda: acrobațiile Iakărilor, demonstrațiile lui Jurgis Kairys (multiplu campion mondial de acrobație și inventator al unor manevre aviatice), culminând cu momentul de acrobație al Iakărilor cu Jurgis Kairys – „Air Bandits”, Svetlana Kapanina, Forțele Aeriene Române, Hawks of Romania, Ali Ozturk (cu biplanul său, Pitts), Francesco Fornabaio – campionul Italiei la acrobație, zboruri în formație cu avioanele și elicopterele REGIONAL AIR SERVICES.

Cântă în hangar: Zdob și Zdub, Mihai Mărgineanu, Platonic, Trupa Veche, Paraziții.


Implicare pe baza de voluntariat

Regional Air Services executa zboruri de cautare

Avand in vedere numarul scazut de aeronave de cercetare aeriana si extractie disponibile precum si mecanismele dificile de interventie in zona romaneasca a Marii Negre, Regional Air Services se implica pe baza de voluntariat si in conformitate cu prevederile Protocolului de Colaborare MRCC - Regional Air Services in astfel de misiuni, precum cea din data de 9 mai 2013 - la solicitarea MRCC de a executa un zbor de cautare. SC Regional Air Services SRL participa in baza acestui protocol si la actiuni de monitorizare/confirmare a diferitelor poluari marine. Decolarea aeronavei DA 42 TWINSTAR a avut loc imediat dupa inceperea programul de operare.
http://www.libertatea.ro/detalii/articol/marinar-pierdut-marea-neagra-alerta-446314.html


Zbor romantic de 30 minute cu avionul

Invinge-ti limitele de Valentine's Day!

Fa o surpriza persoanei iubite oferindu-i un zbor romantic de 30 minute cu avionul. In plus primesti o sticla de vin si un buchet de flori cu care sa iti impresionezi Valentina. Si toate astea cu doar 155 Euro/pachet.


Cel mai recent studiu ICAO referitor la personalul aeronautic

Prognoze globale si regionale pe 20 de ani: PILOTI, PERSONAL TEHNIC, CONTROLORI DE TRAFIC AERIAN

Peste 2 milioane de locuri de munca vor fi create pentru piloti, personal de intretinere si controlori de trafic aerian ca rezultat al pensionarii personalului calificat si a cresterii anticipate a transportului aerian de tip comercial pana in anul 2030.

Raportul recent publicat de ICAO studiaza numarul mediu de elevi din intreaga lume care vor avea nevoie sa fie pregatiti anual in facilitatile de instruire existente. Acesta estimeaza un deficit de instruire de 160,000 de piloti, 360,000 tehnici si 40,000 de controlori de trafic aerian.


Jurgis Kairys, Mihai Margineanu, Yakarii Acrobati si alte surprize la aeroportul Tuzla

Evenimentul de vineri, 24 august, de pe aeroportul Tuzla a fost un o bucurie atat pentru public, cat si pentru noi, organizatorii: spectacolul a fost incredibil, iar publicul – numeros si entuziast.

Ce s-a intamplat pe 24 august?

A cantat Mihai Margineanu, au aterizat parasutistii lui Adrian Constandache, au cantat si Incognito si Lupul cel Rau si Titiana Mirita, am vazut zboruri in formatie cu aeronavele Regional Air Services, am avut chiar si formatia maestru-elev Frumoasa si Bestia, a cantat si Florin Chilian, urmat de un solo de elicopter Cabri, Jurgis Kayris a facut acrobatie ca la Campionatul Mondial, i-am vazut pe Air Bandits, apoi, pentru ca atmosfera devenise deja incendiara, un An2 a racorit publicul cu apa, spre entuziasmul comentatorului, Andrei Lucescu – asezat de data aceasta la adapost, pe scena, au zburat Yakarii Acrobati la crepuscul, printre"bombe", au lansat artificii de pe aripi, am auzit sirene, am avut public numeros, televiziuni si multe multe aplauze.

Noi credem ca a fost cea mai reusita editie de Fly In organizata pe aeroportul Tuzla si ne-am hotarat sa nu ne oprim aici!

Va multumim ca ati fost alaturi de noi.

Multumim, de asemenea: NUTLine, Ciuc, Domeniile Ostrov, Pilotshop, Addare Communication, Seanet Neptun Tv, Radio Neptun, Radio Vacanta, Radio Constanta, Romania Libera, Academia Catavencu, Modista.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

  • Newsletter
  • Links
  • Evenimente
  • Contact
  • Copyright