ABSOLVENȚII NOȘTRI SUNT PILOȚI LA RYANAIR, WIZZAIR, TAROM
REGIONAL AIR SCHOOL, un brand al REGIONAL AIR SERVICES
REGIONAL AIR SCHOOL este prima şcoală privată din România care funcționează conform standardelor internaționale. Deține autorizația RO/ATO-06 şi oferă pregătire bazată pe Regulamentele EASA (Part FCL).
Pe plan național, Școala de la Tuzla este cea mai prestigioasă organizație privată de formare profesională a personalului aeronautic civil navigant aripa fixă (piloti avion), în timp ce, pe plan internațional, a devenit un jucător redutabil între organizațiile de instruire. Datorită performanțelor notabile şi a rezultatelor obtinuțe de către absolvenții noştri în procesul de angajare (RYANAIR, WIZZAIR, TAROM), şcoala atrage din ce în ce mai mulți elevi din Europa, un sfert dintre elevi fiind cetățeni străini.
Din respect pentru eroul Tudor Greceanu, pe 13 mai 2017, la împlinirea a 50 de ani de la primul zbor de pe aeroportul Tuzla şi la 100 de ani de la naşterea eroului aviației – şcoala de zbor a primit numele său.
Tipuri de licente ale scolii de zbor Regional Air School
PPL – Private Pilot Licence
CPL – Commercial Pilot Licence
ATPL – Airline Transport Pilot Licence
Formularele se completează și se trimit pe adresa: student@regional-air.
Licenta Pilot Privat (Privat Pilot License) – PPL(A)
Prezentare
Cursul de instruire practica se efectueaza pe avionul de tip Diamond DA 20 cu tren triciclu neretractabil, elice cu pas variabil comandat sau DA 40.
Pregatirea se poate efectua atat ab-initio, cat si pentru initiati, in vederea continuarii pregatirii incepute la o alta facilitate aprobata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana.
Cerinte minime pentru primul brevet pilot (PPL):
Licenta medicala Clasa a II-a EASA PART MED
Varsta minima: 16 ani – inainte de primul zbor in simpla comanda (pentru PPL)
Parcurgerea unui test de aptitudini
Structura PPL- Private Pilot Licence
PPL = nivelul elementar al licentei de pilot.
PPL: permite inchirierea unei aeronave sau pilotarea propriului avion.
Varsta: cel putin 17 ani – la data obtinerii licentei (cursurile pot incepe mai devreme).
Pregatirea teoretica implica: legislatie aeriana/ cunoasterea generala a aeronavei/ planificarea zborului/ zbor/ performante umane/ meteorologie/ naviagatie/ proceduri operationale/ principii de zbor si comunicatii.
Programa
Durata cursurilor: minimum 8-10 saptamani.
Programa de instruire contine:
45 de ore – instruire in zbor, din care:
» cel putin 25 ore de zbor in dubla comanda
» cel putin 10 ore de zbor in simpla comanda
» cel putin un raid in simpla comanda (navigatie aeriana in zbor) de minimum 270 km si cu aterizari cu oprire completa pe doua aerodromuri in afara celui de baza
» 5 ore de instruire in zbor de navigatie utilizand metode instrumentale
» 4 ore de pregatire de cabina (avion) la sol
si
180 de ore pregatire teoretica in clasa, din care:
» 32 ore cunoasterea generala a avionului
» 16 ore aerodinamica
» 20 ore meteorologie
» 36 ore de navigatie
» 10 proceduri operationale
» 12 factori si limite umane
» 4 ore de comunicatii aeronautice
» 20 ore de reglementari aeronautice
» 30 ore examinari teoretice
ATO - Approved Training Organisation
Incepand cu data de 28.01.2009, Regional Air Services a fost autorizata sa functioneze ca Organizatie de Pregatire Aprobata (ATO) – de catre Autoritatea Aeronautica Civila din Romania (AACR), devenind, astfel, prima scoala privata de aviatie care functioneaza la standarde internationale din Romania.
Regional Air School este autorizata ca ATO cu autorizatia RO / ATO – 06.
Pregatirea se face in conformitate cu Regulamentele EASA
Certificatul care valideaza existenta scolii de aviatie Regional Air Services aproba furnizarea cursurilor: PPL(A), CPL(A) modular, IR(A) modular, ATPL (A) – curs la distanta, Class Rating SEP (Land), Class Rating MEP (Land), FI(A), CRI(SPA) si IRI(A).
Ce avioane folosim?
Diamond DA-20 Katana, VFR, SEP(L)/SPA
Diamond DA-40 TDI, IFR, G1000, SEP(L)/SPA
Diamond DA-42, IFR, G1000, MEP(L)/SPA
1. Calificare Instrumentala (Instrument Rating) – IR(A)
» IR (A) permite pilotarea avioanelor multi-engine si single-engine in regim IFR.
» IR(A) presupune minimum 50 ore de pregatire pentru operarea pe aeronava IR/SEP sau 55 ore de pregatire pentru operarea pe aeronaval IR/MEP.
» Pentru IR (A) trebuie sa detineti PPL(A) sau CPL(A), calificare zbor noapte – in concordanta cu ICAO – Anexa 1 si cel putin 50 de ore de raid in calitate de pilot-in-command in avion sau elicopter (minimum 10 ore in avion).
» Test de limba engleza
Synthetic Training Device FNPT IID-SIM-42 Twin Star NG
» Replica perfecta a uneia dintre cele mai moderne aeronave bi-motor: DA42 Twin Star
» Simulatorul reproduce fidel aparatele si aerodinamica avionului real, oferind numeroase simulari ale situatiilor speciale
2. Licenta de Pilot Comercial (Commercial Pilot License) – CPL(A)
» Cursul CPL(A) modular furnizat de catre RAS include pregatire teoretica si un program de pregatire practica in zbor de minim 30 ore; acest program este proiectat si ajustat corespunzator, conform reglementarilor in vigoare, functie de experienta de zbor dovedita de catre fiecare cursant in parte.
» Cariera de pilot profesionist incepe cu CPL (A).
» Commercial Pilot Licence este calificarea care permite efectuarea de zboruri comerciale.
» Pentru a obtine CPL(A) trebuie sa detii PPL(A) si o experienta de 150 de ore de zbor ca pilot, cunostinte de matematica si fizica.
» Varsta minima pentru CPL(A) este de 18 ani.
» Sunt necesare o Licenta medicala Clasa I EASA PART MED si sustinerea examenului de competenta in limba engleza (ELP) la AACR pentru confirmarea cel putin a nivelul IV (ELP Level IV).
3. Licenta de Pilot Transport Aerian (Airline Transport Pilot License) – ATPL(A) « frozen »
» RAS furnizeaza pregatirea teoretica necesara sustinerii examinarii in cadrul Autoritatii Aeronautice (si obtinerii statutului de « frozen » al licentei ATPL).
» Licenta ATPL va putea fi obtinuta de catre absolventii pregatirii initiale din cadrul ATO dupa o perioada relativ lunga de timp (max 7 ani), timp in care aceasta ramane in asteptare (« frozen »).
» Pregatirea teoretica ATPL(A) va fi furnizata in sistem modular exclusiv detinatorului unei licentei PPL(A) sau CPL(A), al Licentei Medicale Clasa I EASA PART MED.
Cand pot incepe cursul?
» Cursurile se desfasoara pe toata durata anului.
» Pregatirea poate incepe oricand, data fiind stabilita impreuna cu reprezentantii Scolii, in functie de disponibilitatea fiecarui elev.
4. Calificare pe Aeronava Multimotor (Multi-Engine Piston Class Rating) – MEP Land
» acest program de pregatire modulara furnizeaza instruirea necesara opeararii pe aeronave multi-engine cu piston in conditii normale, anormale si situatii de urgenta.
» Pentru admiterea la pregatire MEP Land este necesara o experienta prealabila dovedita de minim 70 ore in calitate de PIC (pilot-in-command).
» Programul de pregatire include partea teoretica de minim 40 ore si instruirea practica in zbor de minim 6 ore pe aeronava MEP Land Diamond DA42.
5. Calificare pe Aeronava Monomotor (Single-Engine Piston Class Rating) – SEP Land
» Scopul SEP este pregatirea pentru pilotarea de aeronave single-engine cu piston in conditii normale, anormale si de urgenta
» Programul de calificare se poate furniza ca parte a pregatirii ab-initio (in cadrul PPL) sau in favoarea detinatorilor unei licente de pilot, caz in care se analizeaza experienta prealabila a pilotului si tipul/modelul de aeronave operate.
» Programul de pregatire teoretica include minim 30 ore iar cel de pregatire practica in zbor minim 3.5 ore pe modelul de aeronaval ales.
6. Calificari dedicate instructorilor (Instructor Ratings)
RAS furnizeaza pregatire specializata dedicata viitorilor instructori, dezvoltata conform legislatiei in vigoare:
» instructor de zbor (Flight Instructor) – FI(A)
» instructor de calificare de clasa (Class rating Instructor) – CRI(A)
» instructor de calificare instrumentala (Instrument rating Instructor) – IRI(A)
Cursurile destinate viitorilor instructori se bazeaza pe programme standardizate, dezvoltate conform programelor EASA, aprobate de catre Autoritatea Aeronautica
7. Licenta de Pilot Privat Elicopter (Privat Pilot License Helicopter - PPL(H)
Programul de pregatire pentru licenta PPL(H) include instruire teoretica si un program de pregatire practica in zbor derulat pe elicopterul Cabri G2
PPL – H Flota
CABRI G2 este fabricat de Helicopters Guimbal at Aix-les-Milles si este echipat cu tehnologie de ultima generatie – fiind capabil sa zboare ziua si noaptea VFR. CABRI G2 este singurul elicopter din clasa sa certificat EASA CS-27 si FAR-27 – certificare care ii permite sa fie utilizat fara restrictii pentru zboruri de antrenament pentru obtinerea licentei de pilot privat si a licentei de pilot profesionist, dar si pentru lucru aerian sau inchiriere.
Datorita constructiei sale si a calitatilor aerodinamice, ecest elicopter exceptional detyine 3 recorduri mondiale pentru clasa lui: cel de altitudine, urcare la 10.000 de picioare si pentru timp de urcare la 20.000 de picioare.
CABRI G2 s-a alaturat flotei REGIONAL AIR SERVICES la sfarsitul lui septembrie 2010 si va asigura formarea profesionala a celor interesati de zbor.
Materiale suport pentru instruire (Training materials)
Materiale de curs:
» Materiale de pregatire de inalta calitate furnizate de Regional Air Services » Sali de curs mari cu proiectoare si computere conectate la internet » Banca de informatii on-line » Materiale video » Biblioteca de aviatie » Programe educationale interactive Observatie: Recomandam sa detineti un computer personalCe material didactic folosim?
Toate materialele necesare studiului sunt de cea mai inalta calitate (carti sau CBT-uri). Veti regasi traditia si experienta scolii englezesti datorita parteneriatului nostru cu Bristol.Cazare
Cazare
Flying Academy housing: cazare in cadrul institutiei – la standarde potrivite fiecarui nivel de buget, pentru cazare pe termen lung sau pe termen scurt.
Personalul scolii de pilotaj va poate acorda sprijin pentru a gasi orice alta forma de cazare (hotel, pensiune, inchiriere de apartament – singur sau impreuna cu alti elevi, rulota, cort) pentru a mentine costurile la un nivel potrivit.
Exemplu de program de pregatire modulara
Phase | Stage | Content | Hrs. |
1 | PPL | Ground instruction Flight instruction on DA20 airplane Logbook, manuals and welcome pack included Radiotelephony Basic Course |
180.0 45.0 - 30.0 |
PPL skill test | Skill test on DA20 airplane, part of the Licensing process | 1.5 | |
ATPL theory | ATPL modular (ground training) course designed for PPL owners | 650.0 | |
IR pre-entry | Pre-requisite flight training program (build-up) before admission to the IR/SEP training program – DA20 airplane Type in class (model) training – DA40 airplane Night rating – DA40 airplane |
45.0 3.5 5.0 |
|
2 | IR SEP | Synthetic training program on FNPT II D-SIM-42 TwinStar NG trainer Flight training program on DA40 airplane |
35.0 15.0 |
IR/SEP skill test | Skill test for rating endorsement on DA40 airplane | 1.5 | |
3 | 100 Build-up | Build-up flight program for 100 hrs CPL PIC requirement – DA20 airplane | 45.0 |
MEP & MEP/IR | MEP (DA42) ground training program VFR flight training (5 of 6 hrs are also counted for CPL complex aircraft requirement on DA42 airplane Synthetic training program on FNPT II D-SIM-42 TwinStar NG trainer IFR flight training program on DA42 airplane |
40.0 6.0 3.0 2.0 |
|
4 | CPL | Flight training program on DA20 airplane Build-up flight program for 200 hrs total flight time, on DA20 airplane |
10.0 20.0 |
CPL/IR MEP skill tests | Conclusive skill tests for obtaining CPL and IR/MEP ratings on DA42 airplane | 2.5 |
Documente
Pentru PPL:
» Copie carte de identitate
» Copie diploma bacalaureat (sau de studii superioare, daca e cazul)
» 4 fotografii ¾ color recente
» Copie licenta medicala cel putin clasa II
Pentru alte cursuri de la PPL:
» Copie carte de identitate
» Copie diploma bacalaureat (sau de studii superioare, daca e cazul)
» 4 fotografii ¾ color recente
» Test admitere matematica si fizica (pentru ATPL)
» Copie licenta de pilot
» Copie certificat general de operator radiotelefonist
» Copie licenta medicala
» Copie carnet de zbor
Credit de studii
Visezi să devii pilot, dar nu ai încă banii pentru taxele de şcolarizare? Acum poţi accesa un credit special conceput să te ajute: VREAU CREDIT DE STUDII
Când pot să încep?
Aproape oricând.
Mai exact, în fiecare PRIMA zi de luni a fiecărei luni calendaristice (cu excepția lunii ianuarie, când se începe în a doua zi de luni).
Și la împlinirea condițiilor obligatorii:
– Licență medicală PART MED Clasa a 2-a, minimum 16 ani înainte de primul zbor în simplă comandă, test de abilități – pentru PPL
– Licență medicală PART MED Clasa a 1, diplomă de bacalaureat, testare de competență în utilizarea limbii engleze, test de abilități – pentru celelelte tipuri de licențe
Formular de înscriere (click aici)
Formularele se completează și se trimit pe adresa: student@regional-air.
Află ce facilități au cursanții RAS pentru cazare, masă și transport.
VREAU SA FIU CONTACTAT
Aeroport Tuzla, Tuzla 907295,
Constanţa, România
Romania, Estul Europei – tara EASA si membra a Uniunii Europene
Pentru cursanti din alta tara UE, nu este nevoie de viza.
Cursantii din SUA trebuie sa se adreseze ambasadei pentru viza
si Regional Air School – pentru scrisoare de invitatie.
Tuzla: + (40) 375 390 390
Bucureşti: + (40) 742 055 091